رئیس جمهور غنی:داروهای مورد نیازازهندی خریداری می شود

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور عصر امروز با داکتران و کارمندان شفاخانه های ملکی و نظامی شهر کابل دیدار کرد و عید سعید اضحی را به آنان تبریک گفت.Unknown

به گزارش به نقل از خبرنامه ارگ٬ در این دیدار که در ارگ انجام شد، داکتر حفیظ الدین صافی و داکتر سیاووش به نماینده گی از دیگران صحبت کردند.

آنان خواستار تجدید اعتبار طبابت در کشور، مبارزه با فساد اداری در سکتور طبابت، اعطای بورس های تحصیلی به داکتران، سرمایه گذاری بیشتر در سکتور طبابت و توجه بیشتر به پوهنتون های طبی گردیدند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان طی صحبتی گفت که از شما داکتران و کارمندان ملکی و نظامی کشور تشکری می کنم که همه روزه هموطنان خویش را از بلا و آفت مریضی نجات میدهید.

رئیس جمهور خطاب به آنان گفت که شما سرمایه کشور هستید و فضای بی اعتباری میان داکتر و مریض و جامعه و داکتر باید از میان برداشته شود.

وی مشکل بنیادی در عرصه طبابت را یک حلقه خبیثه ای از دوای بی کیفیت، مدیریت نادرست شفاخانه ها، مهندسی نادرست شفاخانه ها، کمبود نرس ها، عدم نظارت از شفاخانه ها، عرضه خدمات رایگان و عدم موجودیت یک بورد صحی دانست.

رئیس جمهور گفت که دوای بی کیفیت یک مشکل بنیادی را میان داکتر و مریض به وجود آورده است و قانون تدارکات در زمینه تعدیل گردیده و از این پس ادویه با کیفیت خریداری خواهد شد.

رئیس جمهور کشور گفت که به یک تیم وظیفه سپرده است تا ادویه جات مورد ضرورت نهادهای ملکی و نظامی را از شرکت های معتبر هندی خریداری نماید.

رئیس جمهور غنی مشکل اساسی سکتور صحی کشور را اتکای آنان بالای سازمان های غیر دولتی دانسته گفت که عرضه خدمات صحی باید دولتی شود.

رئیس جمهور از مسئولین سکتور طبی کشور خواست تا طرح های خویش را به منظور اصلاحات بنیادی در عرصه طبابت به ریاست جمهوری ارائه نمایند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. داودسلطان زوی به گفته خودش نماینده خاص ریاست جمهوری در امور حجاج مانند صدیق چکری که در زمان کرزی پول های حجاج را سرقت نمود و برای خودخانه و آرگاه شخصی از پول حجاج در لندن خریداری کرد. این بیچاره سلطان زوی به پیروی از صدیق چکری یک مبلغ ناچیز را به نقل از تلویزون طلوع مبلغ دو ملیون سیصد هزار دالر امریکایی از پول حجاج کمایی کرد. این سلطان زوی قبلأ یک سربند طیاره آریانا را در زمان داکتر نجیب به پاکستان تسلیم کرده خودش با زهره خانم به امریکا فرار کرد و اینکه در بدل تسلیمی طیاره آریانامال ملت چه معامله پنهانی انجام داده معلومات دقیق را دوستان که در آریانا وظیفه دارند به ملت گزارش دهند بهتر خواهدبود. همچنان در مورد فروش طیاره د سی ۱۰ شرکت آریانا توسط سلطان علی کشتمند که بدون دواطلبی به قیمت نا چیز نظر به نرخ روز طیاره جدید داود خان شهید برای شرکت آریانا خریداری نموده بودکجایش بر داشت سه صد مسافر را داشت خارج چشم دشمنان افغانستان در وقت زمانش بود.اگر دوستان وطن معلومات به ملت دهند بهتر خواهد بودتا جوانان ما از تاریخ با خبر باشند زود فریب سخنان چپ و راست را نخورند. متاسفانه این وطن پرستان مجازی به شکل از اشکال به خاطر منافع شخصی خود دارای بیت المال را تاراج خود فرار کردند.معلوم شود با سلطان زوی چر چرک چه معامله صورت خواهد گرفت سطان زوی در کوه به گفته خودش بالا خواهد شد و یا مانند صدیق چکری انجینر روح الله خاندانی با سابقه خراب که در شرکت آریانا داشت در زمان حکومت چور چورک مجاهدین از آریانا به نفع خود خوب استفاده کردانجینر روح الله خاندانی باجه یونس قانونی وپروفیسور ستار سیرت است . شهردار سابق کابل در دوسیه خیانت و دزدی پول های ملت مانند نواندیش خادیست که بیش از سیصد ملیون دالر را به حمایه مستقیم کرزی خاین و لوی سارنوال الکو خاین در المان فرار کرد دزدی کرد سرک های بی کیفیت توزیع بلند و اجازه شهرک های غیر معیاری خودسر مشکلات بزرگ را به نسل های بعدی افغانستان با آلوده ساختن آب های تحت الارضی کابل به ارث از خود گذاشت چون این بد بخت در رشته برق تحصیلاحت در شوری سابق داشت در رشته ساختمان و آبرسانی بوی نمی بورد. چون در شوروی عضو کی جی بی بوده در شیطانت خیانت بوطن دزدی تخصص دارد پول ها را در استنبول جابجا کرده در شیر چور کابل هم قصر جور کرده تا بدست آمدن روح الله قرار گفته عوام در لندن فرار کرده نواندیش رازیر فشار دستگاه عدلی قرار دهد.روح الله به پسر قانونی یک دختر خود را هم داده پخته خاندانی شده منتظریم اشراف غنی باین دزدان مدرن چه معامله خواهد کرد اگر از حقیقت نگذاریم برای اشرف غنی کرزی بدخت بر علاوه مداخله پنجابی ها در داخل افغانستان یک دستگاه اداری که در راس نود فیصد روسای دزد خاین قاچاق بر آدم کش خلاصه چهار عیب شرعی را تسلیم کرد انسان های پاک و صادق بوطن به زره بین در بین شان دیده نمیشود پاک کردن این مکروب ها برای حکومت وحدت ملی یک درد سری اضافی است باید مردم این کار را هم در موردمحاسبه کار کرد حکومت در نظر گیرند.حاجی صبور