فرزند پادشاه عربستان عامل اصلی کشته شدن ۱۰۰۰ حاجی در منا است

عبور کاروان رسمی فرزنده شاه عربستان از مسیر حجاج عامل اصلی کشته  شدن حدود ۱۰۰۰ حاجی و زخمی شدن بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر شده است.OnlineNewsImage.aspx

به گزارش افق، روزنامه «الدیار» لبنان در گزارشی، علت مرگ ۱۰۰۰حاجی در سرزمین «منا» را حضور کاروان نیرو های امنیتی فرزند پادشاه «سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان جانشین ولی‌عهد عربستان عنوان کرده است

 اما مقامات کشور عربستان تلاش خبر عبور کاروان رسمی را که به کشته شدن حدود۱۰۰۰ حاجی و زخمی شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر شد رد می کنند.

روزنامه الدیار افزوده است: حقیقت این است که هنگام ازدحام حجاج در منا، محمد بن سلمان تصمیم گرفت در این مراسم شرکت کند، پس با کاروانی شامل ۲۰۰ نیروی ارتشی و ۱۵۰ نیروی پلیس که از همه طرف آن را اسکورت می‌کردند وارد جمعیت شد و به مرکز منا رسید. در این لحظه جهت حرکت حجاج تغییر و حتی به جهت عکس حرکت اولیه تبدیل شد تا بسرعت ازدحام شدیدی میان حجاج حاصل شد.

این روزنامه لبنانی افزود: فاجعه از همین‌جا آغاز شد و پسر شاه سفرش را پایان داد و بازگشت اما فاجعه خیلی بزرگ بود. حجاج به همدیگر فشار می‌آوردند و ناخودآگاه بر زمین می‌افتادند حال آنکه هزاران حاجی دیگر آنان را زیر پا  می‌کردند و شمار کشته‌ها  به رقم ۷نفر۱۷رسیده است و صدها حاجی هم مصدوم شده‌اند .

دستورپادشاه عربستان برای مخفی ماندن عامل اصلی فرزندش و اعدام کسانی دیگر به عنوان عامل بی توجه در کار هاحجاج

الدیار در ادامه ادعـا کـرده است: سلمان پادشاه عربستان دستور داده تا لیستی از مسئولان برگزاری سفر حجاج در منا تهیه شود به این عنوان که آنان مسبب مرگ حدود ۱۰۰۰ حاجی شده‌اند. او دستور داده که گردن آنان ظهرامروز (جمعه) که۲۸ مسئول هستند، زده شود.

دادگاه شرعی عربستان علیه مسولین سفر حجاج به منا را حکم صادر کرده است تا گردن  زدن همه ۲۸ نفر در مقابل حجاج اجرا خواهد شد چرا که وزیر کشور گفته که هرگز نخواهیم پذیرفت که چنین حادثه‌ای در سال آینده نیز تکرار شود.

مطالب مرتبط