رویترز:پنتاگون طرح مجدد کاهش نظامیان آمریکا درافغانستان را برسی می کند

 مقام های نظامی امریکا ومتحدانش، در حال بررسی کاهش شمار نیروهای آمریکا درافغانستان هستند.815C3570-85D9-4125-9540-96F0A1AEC67C_w800_h450

 به گزارش افق به نقل از رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است٬ژنرال جان کمپبل افسر ارشد ارتش آمریکا و قومندان عمومی نیروهای بین المللی در افغانستان، ۵ پیشنهاد مختلف برای مقام های وزارت دفاع آمریکا ناتو فرستاده است.
یکی ازاین پیشنهاد ها، باقی ماندن هزاران نظامی آمریکا درافغانستان پس ازسال ۲۰۱۶ است.
به گزارش رویترز این پشنهاد ها شامل حفظ حضور نظامی کنونی آمریکا و ماندن حدود ۱۰هزار نظامی در افغانستان، کاهش کم تا۸ هزار نظامی، کاهش شمار این نیروها تقریبا به نصف و یا  کاهش شمار نیروها تا رسیدن چند صد نفر تا پایان سال ۲۰۱۶، است.
 برخی ازاین مقام ها نگران هستند که در صورت کاهش نیروها، ممکن است افغانستان زیر فشار شدید طالبان و دیگر گروه شبه نظامی، منجر شود.
این نوشته در حالی ادر روزنامه وال استریت ژورنال منتشر می شود که جنرال جان کمپبل، قوماندان نیروهای خارجی در افغانستان هفته گذشته در دیدار جریان سفر به پاکستان با راحیل شریف، فرمانده ستاد ارتش پاکستان تاکید کرده بود که گفت و گوهای صلح در  افغانستان از سر گرفته خواهد شد.
او تاکید کرده  بود که ناتو و جامعه جهانی به گونه همه جانبه در کنار مردم و نیروهای امنیتی افغانستان خواهند بود.قوماندان ناتو در افغانستان افزوده بود که ناتو به طور کامل از دولت افغانستان در مقابل تهدیدات تروریستی حمایت می کند و در عین حال موافق هیچ گونه حرکت موازی در این کشور نیست

هم چنین این منبع می افزایدتاکنون پنتاگون بطور رسمی درباره تغییر تعداد حضور عساکر نظامی آمریکا درافغانستان، اظهارنظری نکرده است.
وال استریت ژورنال نوشته است، تجربه های عقب نشینی نظامی سال ۲۰۱۱ آمریکا ازعراق افزایش گروه تروریستی داعش دراین کشور، برخروج ارتش آمریکا از افغانستان، سایه افکنده است.

مطالب مرتبط