نماز عید قربان با حضور۱۵۰ هزار نفر در بزرگترین مسجد اروپا در مسکو برگزار شد

نماز عید سعید قربان با شرکت دهها هزار نفر از مسلمانان روسیه و کشورهای خارجی مقیم این کشور، روز پنج شنبه در  بزرگترین مسجد جامع اروپا درمسکو اقامه شد.Снимок экрана 2015-09-24 в 6.57.36

به گزارش افق نماز عید قربان، امروز پنج شنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۵ حضور بیش از ۱۵۰ هزار مسلمان در مسکو پایتخت روسیه برگزار گردید.

نماز عید قربان را راول عین الدین رئیس شورای مفتی های روسیه و رییس اداره مسلمانان بخش اروپایی این کشور اقامه کرد.

اقای عین الدین پس از نماز عید با تشریح فلسفه این عید، مردم را به اطاعت از دستورات خداوند و پیروی از احکام اسلام دعوت کرد.

هزاران نفر مسلمان دیکر در شهر مسکو در یکی دیگر از مساجد مسلمان ها در خیابان تاتار کلان  فریضه نماز عید قربان را به جا اوردند.

نماز عید قربان در روسیه در حالی برگزار شد که دیروز سه شنبه این مسجد که بزرگترین مسجد در اروپا است با حضور ریس جمهور روسیه و ده ها ریس جمهور کشورهای اسلامی پس از ده سال تعمیر افتتاح گردید.

نماز عید قربان مسکو امسال با شکوه فراوان برگزار شد و بیش از ۱۵۰ هزار نفر در هوای خوب مسکو در مسجد جامع این شهرو خیابان های اطراف آن به اقامه نماز پرداختند.

پولیس پایتخت روسیه قبل از برگزاری نماز عید قربان، تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرد بود و مترو برای رساندن مردم بدون توقف تا مقصد مسجد  در حرکت بود.

مطالب مرتبط