غنی: سربازانی که بچه‌بازی می‌کنند مجازات خواهند شد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور هشدار داده است سربازانی که بچه بازی می‌کنند، با برخورد جدی رو به رو خواهند شد.

00آقای غنی در اعلامیه‌یی با بیان این مطلب افزوده است که وی به تمام فرماندهان نظامی در سراسر افغانستان گفته است که نیروهای امنیتی باید قوانین، فرهنگ و ارزش های مذهبی مردم افغانستان را زیر نظر بگیرند.

او دستور داده با عاملان بچه بازی، به عنوان نقض کننده گان حقوق بشر و دست زدن به جرم‌های جدی، برخورد شود.

اتهام ها در باره بچه بازی سربازان کشور پس از آن خیلی خبرساز شد که فرماندهان امریکایی به سربازان شان گفته بودند که بچه بازی یک فرهنگ مردم افغانستان است و سربازان که این کار را می کنند، باید نادیده بگیرند.

در اعلامیه آمده است: “دولت افغانستان از گزارش‌ها در مورد سو استفاده جنسی از کودکان در کشور واقف بوده و اقدامات جدی را برای تطبیق قوانین در این عرصه و جلوگیری از این عمل نادرست، غیر انسانی و غیر دینی، روی دست گرفته است.”

رییس جمهور غنی از طریق ویدیو کانفرانس به تمام فرماندهان نظامی در سراسر کشور دستور داد تا جلو ادامه این روند را بگیرند و با سربازان متخلف با جدیت برخورد کنند.

پیشتر اما نیروهای خارجی اعلام کرده بودند که بچه بازی در میان فرماندهان نظامی افغانستان و حتا در بزرگترین پایگاه های نظامی این کشور جریان دارد.

رییس جمهور به کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، وزارت امور داخله و لوی څارنوالی هدایت داده است تا از طریق تشکیل یک کمیته کاری به تحقیقات و نظارت در این خصوص پرداخته و میکانیزم نظارتی را بخاطر پیشگیری و تعقیب قضایی عاملین سو استفاده جنسی از کودکان، ایجاد نمایند.

مطالب مرتبط