عبدالله عبدالله کابل را به مقصد امریکا ترک کرد

عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروز عازم ایالات متحده امریکا گردید.143877431278

به گزارش افق به نقل از خبرنامه مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی٬ داکتر عبدالله در رأس یک هیئت بلندرتبۀ دولتی٬ به منظور اشتراک در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد افغانستان را ترک کرد.

داکتر عبدالله٬ در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و دیدگاه‌های رسمی حکومت وحدت ملی را در زمینه‌های مختلف سیاسی٬‌ امنیتی٬ مبارزه با تروریزم٬‌ موامخدر و تقویت و تداوم همکاری‌های بین المللی و منطقوی با افغانستان٬ ارایه می‌کند

قرار است ریس اجرایی حکومت افغانستان در دیدار های جداگانه ای با سران و نمایندگان کشورهای مختلف٬ با بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد٬ دکتور حسن روحانی رئيس جمهورایران٬ امام‌علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان٬ جوبایدن معاون رئيس جمهور ایالات متحده امریکا٬ جین ستولینبرگ سرمنشی سازمان ناتو٬ خانم لیزا مونیکا معاون شورای امنیت ملی ایالات متحده امریکا٬ خانم فریدریکا موگورینی نماینده عالی اتحادیه اروپا برای سیاست خارجی و پالیسی‌های امنیتی و نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان دیدار و گفت‌گو نماید.

داکتر عبدالله عبدالله را در این سفر ٬صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه، حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امورخارجه٬ دکتور ظاهر طنین نماینده دایمی ج ا. ا. در سازمان ملل متحد، محمود صیقل نماینده خاص و مشاور ارشد ریاست اجرائیه، محمدعمر صمد مشاور ریاست اجرائیه در امور پالیسی و استراتیژی، داکتر حمیدالله محب سفیر افغانستان مقیم واشنگتن دی سی، آصف آشنا و جاویدفیصل معاونان سخنگوی ریاست اجراییه، ولی منور رئیس تشریفات وزارت امورخارجه و شماری دیگر از شخصیت‌ها همراهی می نمایند.

همچنین در این سفر داکتر عبدالله در نشست سران کشورها برای اتخاذ برنامه توسعه‌ای پس از ۲۰۱۵، نشست سه جانبه افغانستان، آمریکا و چین با محور بازسازی افغانستان، نشست مشترک مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و نشست سران کشورها برای مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) نیز اشتراک خواهد کرد.

قرار است  در حاشیه این سفر٬  داکتر عبدالله محمودصیقل را نیز به حیث نماینده دائمی افغانستان در سازمان ملل معرفی کند.

مطالب مرتبط