نظامیان امریکایی، بچه بازی در میان نیروهای امنیتی افغان را نادیده نمی‌گیرند

امریکا با ابراز نگرانی از وجود بچه بازی در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان از مقام‌های این کشور خواسته تا اقداماتی را انجام بدهند.

876

قصر سفید گفته است که گزارش‌هایی در مورد بچه بازی وجود دارد.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید اخیراً اعلام کرده که هر نوع بهره کشی جنسی از کودکان، خلاف اصول بین‌المللی و حقوق بشری است.

آقای ارنست تاکید کرده که گزارش‌هایی در مورد بچه بازی در میام مقام‌های امنیتی و حتا در پایگاه‌های نظامی نیروهای افغانستان ثابت شده است.

همزمان با این جان کمبل، قوماندان عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفته است که شخصاٌ موارد سو استفاده جنسی نوجوانان در صفوف نظامیان را پی گیری خواهد کرد.

جنرال کمبل تاکید ورزیده است که نیروهای امریکایی موارد بچه بازی را هرگز نادیده نخواهند گرفت و این گونه مسایل را با مقام های افغان به صورت جدی مطرح می کنند.

به نقل از صدای امریکا کمبل در بیانیه ای گفت «من از تمام منسوبین نظامی انتظار می برم که هرگونه سوءظن سوء استفاده جنسی را به طور فوری و بدون نظر داشت اینکه عامل یا قربانی کی است، گزارش دهند».

این بیانات مقام های امریکایی در حالی مطرح می شود که یک منسوب پیشین اردوی امریکا، دانیل کوین، به روزنامه نیویارتایمز گفته است که در سال ۲۰۱۱ شخصاٌ شاهد بهره کشی جنسی یک نوجوان از سوی یک قوماندان پولیس محلی در ولایت هلمند بود. آقای کوین ادعا کرده که پس از برخورد با قوماندان پولیس، او نخست از محل وظیفه تبدیل و سپس به تقاعد سوق داده شد.

وزارت داخله افغانستان هم روز سه شنبه با نشر اعلامیه ای گفت که گزارش ها در باره احتمال بچه بازی از سوی منسوبین پولیس محلی را با جدیت بررسی می کند و در صورتی که درست ثابت شوند، با عاملان با قاطعیت برخورد خواهد نمود.

این وزارت همچنان گفته است که در دو سال گذشته ۱۰۸ منسوب پولیس محلی را به دلیل خلاف ورزی ها و بدرفتاری ها بازداشت کرده است.

مطالب مرتبط