ریس جمهور روسیه بزرگترین مسجد اروپا را در مسکو افتتاح گرد

ولادمیر پوتین ریس جمهور روسیه امروز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۵ بزرگترین مسجد در اروپا را افتتاح کرد.1256218

به گزارش افق ولادمیر پوتین ریس جمهور روسیه یک روز مانده به عید قربان با حضور ریس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان٬ ریس جمهور قزاقستان و دیگر میهان های خارجی بزرگترین مسجد در اروپا را افتتاح گرد.

ولادیمیر پوتین در افتتاح این مسجد گفت: این بزرکترین مسچد در اروپا است٬ مسجدی تاریخی با معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد درست گردیده تا اینجا جایی برای وحدت همه ادیان باشد.

ریس جمهور روسیه افزود در قانون اساسی روسیه اسلام یکی از ادیان بزرگ و تاریخی در روسیه است٬ اقای پوتین ابراز خرسندی کردتا این مکان برای همه مسلمانان روسیه و دیگر مسلمان ها مکانی برای یک جا شدن و اتحاد باشد.

مفتی روسیه اقای شیخ راول گینودین ضمن ابراز تشکر از ریس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین وکشور دوست ترکیه و قزاقستان ودیگر مسولین روسیه که در ساخت این مکان مقدس همکاری کرده اند٬ گفت: مسجد جایی برای عبادت وتزکیه روح است٬ جایی که اخوت وبرادری کسترش می یابد.

قابل یاد اوری است که در افتتاج این مسجد بزرگ تاریخی روسیه مقامات کشورهای عربستان سعودی٬قزاقستان٬ ترکیه٬تاجیکستان٬ فلسطین٬قرقیزستان٬ اذرباییجان٬ ازبکستان وایران  و ده ها دیپلومات های کشورهای دیگر شرکت کرده بودند.

خاظر نشان باید کرد که این مسجد در منطقه ای جاده صلح شهر مسکو قرار دارد .

مسجد جامعه شهر مسکو در سال ۱۹۰۴ درست شده بود ودر دوران اتحاد جماهیر شوروی یگانه مسجد فعال بود.

این مسجد بعد از ۱۰ سال وبا هزینه تقریبی ۲۰۰ میلیون دالر تعمیر گردید  و ۲۰ برابر فضای مسجد کلان شده است٬ گفته می شود این مسجددر یک زمان ۲۰ هزار نفر را در خود جای می دهد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. کاش رهیس جمهور از حال وارثین سربازان که در راه حفظ خاک و نوامیس کشور قیمت ترین و بی بها ترین چیز یعنی جان شرین خود را فدا خاک و ناموس وطن کرده ویا چند طفل موتر شوی بوت پالش یا اسپندی های که در بازار از روی نهایت مجبوریت پدر هایشان در حملات انتحاری طالبان کثیف مزدور غلام پنجابی ها از دست دادندکه یک گانه نان آور یک فامیل هستند و در عین زمان بعضی شان شامل مکتب هم هستند رهیس جمهور از عقلانایت استفاده میکرد درد دلی با ایشان میکردبالای زخم های شان مرهم میگذاشت نهایت بهتر و خوبتر میبود. حد اقل این مظلومان تصور میکردند که رهبر افغانستان در فکر ما هم هست همچنان رهیس جمهور به سر چشم خود میدید . گفته بزرگان شنیدن کی بود مانند دیدن این اطفال معصوم نازنین باچه مشکلات طاقت فرسا روبرو هستند.در فکر چاره اساسی و تغیر مثبت در زندگی این معصوم های بیگناه می شد.حاجی صبور