اگر امریکا از افغانستان برود، در چند روز کابل به دست داعش می‌افتد

برخی مسوولان سازمان استخباراتی امریکا یا سی آی ای اعلام کرده اند که حضور ناتو و امریکا در افغانستان الزامی است و اگر آنان افغانستان را ترک کنند، کابل به دست داعش خواهد افتاد.isis2

رسانه های امریکایی به نقل از این منبع گزارش داده اند که اگر امریکا در افغانستان نباشد، در چند روز داعش وارد کابل می شود.

او گفته هم اکنون، حزب اسلامی حکمتیار، شبکه حقانی و برخی فرمانده هان طالبان، به داعش بعیت کرده اند و سازمان استخباراتی پاکستان نیز هم مانند، طالبان از داعش پشتیبانی می‌کند.

منبع گفته است که ایتلاف میان گروه های جهادی تندرو در حالیکه در گذشته میانه خوب باهم نداشته اند اکنون به سرعت در حال شکل گیری است.

به باور وی، شبکه حقانی، حزب اسلامی گلب الدین حکمتیار و برخی از فرمانده هان طالب با داعش بیعت کرده اند.

منبع تاکید کرده است که شبکه تروریستی القاعده نیز ازآنان حمایت مالی می کند.

این مقام اسختباراتی امریکا، همچنان گفته است که افغانستان درفصل جنگ آینده به یک ولایت یک پارچه داعش بدل خواهد شد.

او گفته است: “گفته می توانم که در پایان ام‌سال و یا فصل جنگی آینده، افغانستان به یک ولایت یک‌پارچه داعش تبدیل خواهد شد. نمی دانم که این موضوع از نگاه استراتیژی چی معنا می‌دهد و یا پاکستان در این مورد چی خواهد کرد؛ اما داعش به گسترش نفوذ خود ادامه می‌دهد و افغانستان پرد از معادن است.”

دولت افغانستان، بارها اعلام کرده است که آمادگی مبارزه با داعش را دارد، اما اعضای ناتو به ویژه امریکا حضور داعش را در افغانستان خطر استراتیژیک برای خودشان نمی پندارند.

مطالب مرتبط