جنرال کمبیل : مردم افغانستان از نیروهای امنیتی و دولت خویش حمایت کنند

جنرال کمبیل فرمانده نیروهای ناتو دیروز دریک کنفرانس خبری در کابل اظهار داشت ناتو از حکومت وحدت ملی در افغانستان حمایت می‌کند و با هرگونه حرکت‌های موازی در این کشور مخالف است.

جنرال کمبیلفرمانده نیروهای ناتو کارکرد یک سال نیروهای امنیتی افغانستان را برای تامین امنیت توصیف کرد و از مردم افغانستان خواست که از این نیروها حمایت کنند.

همچنین جنرال کمبیل در این کنفرانس گفت ناتو از حکومت وحدت ملی حمایت می‌کند و افغانستان به جز از این حکومت بدیل دیگری ندارد باید از حکومت شان حمایت کنند.

او در مورد کمک نظامی نیروهای ناتو با نیروهای امنیتی کشور گفت در صورتی‌که نیروهای افغان به کمک ما نیاز داشته باشد ما به حمایت آنها اقدام می‌نماییم.

جنرال کمبیل در این کنفرانس گفت بعد از مرک ملاعمر اختلاف میان طالبان به وجود آمده و این سوال برای شان وجود دارد که چرا مرگ رهبر شان پوشیده نگهداشته شد و اکنون رهبر شان کیست؟

جنرال کمبیل در مورد فعالیت داعش در افغانستان گفت، ناتو فعالیت این گروه را در افغانستان تحت نظر دارد و نیروهای امنیتی و دولت افغانستان را در مقابل طالبان، شبکه حقانی و داعش حمایت می‌کند.

او گفت در هفته گذشته به پاکستان سفر کرده و از لوی درستیز پاکستان جنرال راحیل شریف خواسته که تا باهمتای افغانی خویش گفتگو کند.

مطالب مرتبط