ریس جمهور٬جمهوری کومی روسیه به جرم پول شویی دستگیر شد

ویچسلوا گایزر ریس جمهور٬جمهوری خود مختار کومی یکی از جمهوری های درشمال غرب فدراتیف روسیه به جرم پول شویی توسط نیروهای امنیتی کشور روسیه دستگیر گردید.1442751268-691

به گزارش افق به نقل شبکه ۱ روسیه رئیس جمهور کومی ویچیسلوا گایزر و تعدادی از مقامات ارشد این جمهوری خود مختار در مسکو به جرم پول شویی و سازماندهی گروه جنایی بازداشت شدند.

دادگاه بسمان پایتخت روسیه که این پرونده به ان داده شده است٬ حکم بازداشت و بررسی برای ویچسلوا گایزر و معاون او الکسی چرنوف، همچنان حکم بازداست برای معاون نخست وزیر جمهوری کومی کنستانتین رمدانوف، یوگنی سامایلوف سناتور سابق در منطقه و تعدادی از متهمان دیگر صادر و امروز همه این افراد بازداشت گردیدند.

تا کنون ۱۵نفر در ارتباط با این گروه بازداشت شده اند و جستجو برای دستگیری  ۴ نفر سایر اعضا ادامه دارد.

در عکس اقای وچیسلوا گایزر و ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه دیده می شود
در عکس اقای وچیسلوا گایزر و ولادیمیر پوتین ریس جمهور روسیه دیده می شود

تلویزیون یک روسیه گزارش داد که بازداشت ریس جمهور کومی پس از آن صورت گرفت که بازرسان  فدارتیف روسیه مقادیری پول نقد مخفی شده و مجموعه ای از ساعت های گرانبهای ساخت سوئیس را در دفتر وی در شهر “سیکتیوکار”، پایتخت این جمهوری خودمختار مصادره کردند.

کارشناسان گفته اند کلیکسون ساعت اقای گایزر که ضبظ گردیده است. هرکدام از انها  از ۳۰ هزار دالر تا یک میلیون دالر ارزش دارد.

همچنان ۶۰ کیلو گرام طلا وجواهر و یک میلیارد روبل نقد نیز ضبظ گردیده است

همچنین در گزارش تلویزیون یک روسیه امده است که اقای گایزر دو طیاره شخصی دارد که هرکدام از انها  ۲۰ میلیون دالر ارزش دارد.

اداره امنیت ملی روسیه و ریس کمیته تحقیق و برسی دولت فدراتیف روسیه أقای ولادیمیر مارکین گفته است که این گروه برای اموال دولتی اسناد جعلی درست کرده و از موقف دولتی خود برای کار های غیر قانونی اقدام کرده اند

مطالب مرتبط