سیاف: عده‌یی در شهر کابل برای براندازی نظام مسلح شده اند

عبدالرب رسول سیاف، از رهبران جهادی امروز (یکشنبه) نیز صحبت‌های تُندش علیه مخالفان مسلح و داعش را تکرار کرد و گفت حکومت باید هوشیار باشد و آگاهانه عمل کند.

n00084975-b

او در اظهاراتی کم سابقه تاکید کرد که دشمن در زیر “زناق” دولت موقعیت گرفته است، عده‌یی مزدور و جنایت کار در داخل شهر کابل مسلح هستند.

آقای سیاف گفت، در صورتی که حکومت توجه نکند، این افراد مسلح از فرصت استفاده کرده و علیه نظام و مردم قیام خواهند کرد.

این رهبر جهادی گفت: “نهادهای امنیتی می‌دانند؛ اما باز هم اگر کمک بخواهند، آدرس و مشخصات افرادی را که در تلاش براندازی نظام هستند را فاش خواهد کرد.”

او در چهارمین سالروز ترور برهان‌الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح در خیمه لوی جرگه در کابل صحبت می‌کرد.

آقای ربانی چهار سال پیش در نتیجه حمله انتحاری در داخل دفتر کارش ترور شد.

سیاف همچنان گفت: “کلیپ‌هایی در اختیار دارد که یک نفر در یکی از ساحات کابل از داخل یک تهکوی نوار تصویری ثبت کرده و اعلام کرده، سیاف که گردن ملاعمر را بریده نتوانست، اما او به زودی سیاف را از بین خواهد برد.”

آقای سیاف هشدار داد، عملیات‌هایی که مردم کشور را به خاک و خون می‌کشند، از داخل کشور از شهر کابل سازمان دهی می‌شوند.

او در این مورد از شخص یا گروهی نام نگرفت؛ اما تاکید کرد که حکومت وحدت ملی باید آگاهانه و با تدبیر برای پاکسازی نظام از وجود افراد جاسوس و تروریست اقدام کند.

سخنرانان مراسم یادبود از ترور استاد ربانی بار دیگر پاکستان را عامل اصلی ناامنی‌ها و ترور در منطقه دانستند.

سیاف می‌گوید که پاکستان خود تروریست را تربیه می‌کند و سپس افغانستان را عامل حمله به شهر پشاور می‌داند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور نیز گفت: “ما با مردم پاکستان دوست و برادر هستیم، آنان در سال‌های گذشته و حال مردم افغانستان را پناه داده اند؛ اما شکایت ما از آی اس آی و فوج و نظامیان این کشور است.”

به گفته او، مردم پنجاب مثل مردم افغانستان، مردم هستند؛ اما سران دولتی پاکستان علیه مردم افغانستان اقدام می‌کنند.

جوانان فرار نکنند

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف و حاجی محمد محقق، از سخنرانان محفل امروز بودند که فرار جوانان از کشور را مورد انتقاد قرار دادند.

آقای کرزی گفت که امریکا و اروپا برای مردم افغانستان خانه نمی‌شود، جوانان با تحصیل و کار می‌توانند به تمام آرزوهای خود در کشور برسند.

به گفته‌ی او، جوانان به جای مصرف کردن هزاران دالر به منظور رسیدن به اروپا، همین پول را در داخل کشور به کار بیاندازند و کار کنند.

سیاف نیز گفت: “کار کردن در صفاکاری‌های شاروالی، بهتر از ظرف و سگ شستن در کشورهای اروپایی است.”

او از جوانان خواست تا در کشور بمانند، مقاومت کنند و برای آینده بهتر کشور زحمت بکشند.

در جریان چند ماه گذشته هزاران جوان از مجراهای مختلف کشور را ترک کرده اند و به سوی اروپا عزم سفر کرده اند.

مسوولان دولتی ایران اعلام کرده اند که در چهار ماه گذشته، 22 هزار مهاجر افغانستان را از مرز ترکیه – ایران بازداشت کرده اند.

بیکاری، فقر و ناامنی از عوامل اصلی فرار جوانان دانسته شده؛ اما عبدالرب رسول سیاف گفت: “تنها این دلیل‌ها عامل فرار جوانان نیست، دلیل دیگر این است که دولت جوانان را از خود نتوانسته است.”

او تاکید کرد که جوانان نمی‌خواهند با داعش و طالبان بپیوندند؛ اما از اینسو دولت در اعتماد سازی برای آنان ناتوان بوده است؛ اما باید در آینده از این کار جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. وطن فروش گلاب منگل خلقی و احمد زی معین سر حدات اقوام باز هم چهره کثیف تاریخی خود را با خاک فروشی به دشمن مردم این خطه پاک باری دیگر چهره پلید شان نمایان شد. لعنت بتو معامله گر در هلمند از مدرگ قاچاق مواد مخدر خود راملیاردر ساختی حال میخواهی بدستور پنجابی در بین اقوام تفرقه لسانی را دامن بزنی در حالیکه اقوام مختلف ساکن در دهنه غوری با صمیمت برادری زندگی شرافتمندانه داشتند حال تو وطن فروش معامله گرخلاف منافع کشور یک رواج تباه کننده وتخم نفاق را در کشور بنیان گذار میداری. چون طالبان پلید با مداخله مستقیم پنجابی هادر برابر نیرو های غیور افغان تاب مقاومت نیاورد شکست فاحش با آخرین قدرت خودبا پشتبانی و مداخله مستقیم پنجابی های پلید. خوردند .اما گلاب منگل کثیف رذیل خاک فروش پلیدبالای خون شهدای ما این خاک فروش غلام خلاف منافع کشور با غلامان پنجابی معامله میکند قسمت خاک را باایشان واگذار میکند اظهار میدارد با ریش سفیدان موافقت نامه امضا کردیم با کدام ریش سفید این ریش سفید چه صلاحیت دارد شاید اولاد های این ریش سفیدان طالب باشد. اگر به این بهانه طالبان خود را اکمال کنند دوباره حمله کسترده را با تجیهزات شروع کند جواب ده کی خواهد این چند نفر ریش سفید به گفته منگل خاک را کی تواناهی خواهد داشت از بین طالبان غرض بازپرسی به محکمه حاضر خواهد کرد همه نیرگ خدعه است . حال طالبان کثیف غلام پنجابی تحت فشارنیروی های نظامی ما قرار دارند توان مقابله را ندارد در مضیقه قرار گرفتن . بنأ گلاب منگل منحوس به دستور بیگانگان ازین نیرنگ می خواهداستفاده کرده می خواهد بشکل دیگری به طالبان پلید کثیف مزدور جای پای پیدا کند. باید شورای ملی این خاین ملی را استیضاح از وظیفه سبکبدوش نمایدغرض باز پرس به ارگان های عدلی معرفی داردتا به حیث یک خاک فروش جاسوس خیانت به خاک به جزای ننگین خود برسد. حاجی صبور