جلسه مشورتی بزرگان با ریس جمهور پیرامون حل مشکل تذکره الکترونیکی برگزار شد

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور، شماری از رهبران سیاسی را برای بیرون رفت از جنجال تذکره الکترونیک به ارگ ریاست جمهوری دعوت کرد. 1630948

به گزارش افق توزیع تذکره‌های الکترونیکی، از بحث‌های جنجال برانگیز در چند سال گذشته در کشور شده است که بنابر دلایل مختلف به ویژه اختلاف سیاسی در مورد درج و یا درج نکردن کلمه «افغان» به عنوان ملیت مردم افغانستان متوقف شده است.

نقیب الله فایق، نماینده مردم فاریاب درمجلس نمایندگان در گفتگویی به افق گفت:عصر امروز  شنبه به هدايت وبه نماينده گي معاون صاحب اول  ریاست جمهوری در جلسه بزرگان كشور به منظور مشوره دهی و تعديل قانون تذكره هاي الكترونيكي اشتراك نموده بودم.
این نماینده پارلمان افزود رييس جمهور درجستجوي يك اجماع ملي بخاطر حل مشكل تذكره هاي الكترونيكي ميباشد.

آقای فایق خاطر نشان کرد دراين جلسه من دیدگاه خود مبني بر درج هويت هاي قومي در تذكره هاي الكترونيكي را با شرکت کننده گان شریک ساختم .
نجیب الله فایق گفت اگر قرار باشد تعديلاتی در مورد تذکره الکترونیکی بیاید درچارچوب قانون ازطريق شوراي ملي  بایدصورت بگیرد .

سید ظفر هاشمی، معاون سخنگور رئیس جمهور نیز این نشست بزرگان در ارگ ریاست جمهوری درموردتذکره الکترونیکی تاید کرد.

 شورای وزیران مدتی پیش به ریاست عبدالله عبدالله، فیصله کرده بود تا روند توزیع تذکره‌ها ۲۸ اسد که مصادف بود با سالگرد استقلال افغانستان باید شروع می شد اما مدتی پس از فیصله شورای وزیران دفتر ریاست جمهوری از تعویق این روند خبر داد.

از چندی به این سو در شهرهای مختلف کشور بخاطر درج کلمه افغان اعتراض ها و تظاهرات شده است.

گفته می شود نتیجه این نشست به زودی در اختبار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط