ریاست جمهوری ادعای دولت پاکستان را در مورد حمله پشاور رد کرد

دفتر ریاست جمهوری اعلامیه رسمی منتشر کرده و در آن ادعای دولت پاکستان را که گفته بود حمله دیروز پشاور بر پایگاه نظامی آن کشور، در افغانستان سازمان دهی شده است را رد کرده و آن را محکوم نموده است.

54165در این اعلامیه آمده، دولت جمهوری اسلامی افغانستان بر موقف همیشگی خود تاکید داشته که هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد که از قلمروش علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

همچنین در این اعلامیه تاکید شده دولت افغانستان باورمند است که تروریزم دشمن همه‌ای انسان‌هاست و خوب و بد ندارد. دولت افغانستان با کشورهای همسایه و منطقه به خاطر از بین بردن تروریزم مبارزه مشترک می‌نماید.

دفتر ریاست جمهوری گفته است عملیات نظامی دولت پاکستان در وزیرستان شمالی و خیبرپشتونخوا پاکستان پیامدهایی را به افغانستان و پاکستان داشته است.

در این اعلامیه از دولت پاکستان خواسته شده با تمام گروه‌های تروریستی بدون تفکیک یکجا با افغانستان مبارزه مشترک نمایند تا صلح در منطقه تامین گردد.

دیروز ساعت 5 صبح گروهی از مهاجمان انتحاری بر یک پایگاه نظامی هوایی پاکستان در پشاور حمله کردند که بر اثر آن 23 تن از نیروهای هوایی 3 سرباز ارتش و سه غیر نظامی آن کشور کشته شدند.
سخنگوی ارتش پاکستان بعد از انجام این حمله ادعا کرده بود که سازمان دهی این حمله تروریستی در قلمرو افغانستان انجام شده است.
طالبان پاکستانی گفته بود حمله به پایگاه نظامی پاکستان را این گروه انجام داده است.

مطالب مرتبط