حمله خونین بر پایگاه نظامی، 29 پاکستانی کشته شدند

ارتش پاکستان اعلام کرده است که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در پی حمله امروز (جمعه) تروریستی به پایگاه نیروی هوایی این کشور در شهر پیشاور با کشته شدن تمام 13 مهاجم و جان باختن 29 نفر از نظامیان و غیرنظامیان به پایان رسید.

54165

جنرال عاصم سلیم باجوا سخنگوی ارتش پاکستان به خبرنگاران گفت که عملیات جست وجو و بازرسی بخش های مختلف پایگاه نیروی هوایی واقع در جاده انقلاب در منطقه «باد بیر» شهر پیشاور (مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان) به صورت مشترک از سوی نیروهای ارتش، و نیروهای ویژه ضد تروریستی این کشور به پایان رسید.

باجوار با اعلام اینکه شمار قربانیان این حمله تروریستی به 29 کشته افزایش یافت، افزود که 16 نفر در داخل مسجد پایگاه هوایی که خود را برای نماز آماده می کردند در پی تیراندازی تروریست ها کشته شدند و 13 نفر دیگر نیز در جریان تبادل آتش با مهاجمان جان خود را از دست دادند.

سخنگوی ارتش پاکستان در خصوص عاملان حمله تروریستی امروز گفت که 14 تروریست کشته شده وابسته به گروه انعشابی از طالبان پاکستان بوده و این عناصر، توطیه حمله به پایگاه هوایی پیشاور را در داخل افغانستان برنامه ریزی کرده و از خاک افغانستان وارد پاکستان شده و خود را به شهر پیشاور رساندند.

وی افزود: نهادهای اطلاعاتی پاکستان در حال بررسی بیشتر جوانب این حمله و عناصر آن هستند.

در پی این حمله 29 نفر از مسوولان نظامی پایگاه نیروی هوایی شهر پیشاور و برخی غیرنظامیان نیز زخمی شده اند که هم اکنون در بیمارستان های شهر پیشاور تحت مراقبت هستند.

ساعاتی پیش نیز مراسم تشییع اجساد قربانیان حمله تروریستی به پایگاه هوایی با حضور «محمد نواز شریف» نخست وزیر، جنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش، «سهیل امان» فرمانده نیروی هوایی به همراه مقامات ارشد نظامی و سیاسی در شهر پیشاور برگزار شد.

در پی این حمله، تدابیر امنیتی در سایر فرودگاه های شهرهای عمده پاکستان از جمله اماکن نظامی و امنیتی این کشور تشدید شده و نیروهای امنیتی در حالت آماده باش قرار گرفتند.

مطالب مرتبط