سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان ظهر امروز وارد کابل شد

سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل در اوج تنش های سیاسی میان افغانستان و پاکستان صورت می گیرد.80714ba69874b4e740ca708e24a568a9_XL
هدف سفر سرتاج عزیز به کابل،شرکت در نشست همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ ای  خوانده شده، اما قرار است آقای سرتاج عزیز با مقام‌های حکومتی در مورد روابط افغانستان و پاکستان صحبت کند.

به گزارش افق سرتاج عزیز’ مشاور امنیت ملی پاکستان با هدف گفتگو با مقام های عالی رتبه کشور درخصوص احیای مذاکرات صلح با طالبان و رفع سوء تفاهم ایجاد شده در تعاملات افغانستان و پاکستان وارد پایتخت افغانستان شده است.

مشاور امنیت ملی پاکستان درحالی  به افغانستان آمد٬ که حکومت افغانستان حملات اخیر شهر کابل را، کار سازمان استخبارات پاکستان خوانده و ادعای سرتاج عزیز را در مورد مبارزه پاکستان با شبکه حقانی بی اساس خوانده است.

‘قاضی خلیل الله’ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری امروز خود در اسلام آباد گفت: سرتاج عزیز در جریان سفر امروز خود پایان یافتن کمپین ضدپاکستانی در افغانستان را از مقام های کابل خواستار می شود.
وی با تاکید بر اینکه پاکستان مصرانه خواهان برقراری امنیت و صلح در افغانستان است، افزود: مشاور امنیت ملی پاکستان در دیدار با مقام های افغان بر تعهد دولت اسلام آباد برای تداوم ایفای نقش تسهیل دهنده در پیشبرد روند صلح افغانستان تاکید می کند.
سخنگوی  وزارت خارجه پاکستان گفته است عملیات نظامی ارتش پاکستان موسوم به ضرب عضب (Zarb e Azb) در منطقه وزیرستان شمالی تاکنون یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون دالر  برای پاکستان هزینه دربرداشته است.
در پی حمله شاه شهید، رییس جمهور غنی گفت بود از خاک پاکستان پیام جنگ فرستاده میشود.

حال روشن نیست سرتاج عزیز با چه پیامی به افغانستان می آید؟

مطالب مرتبط