رییس شورای ولایتی بلخ: اداره‌های صحت عامه و معارف بلخ،آلوده به فساد اند

محمد ابراهیم خیر اندیش رییس شواری ولایتی بلخ درشمال کشور، اداره‌های صحت عامه و معارف این ولایت را متهم به فساد اداری کرده و می‌گوید که فساد اداری در این دو اداره بیداد می‌کند.

شورای ولایتی بلخمحمد ابراهیم خیراندیش رییس شورای ولایتی بلخ که در نشست مبارزه با فساد اداری در این ولایت اشتراک کرده بود گفت: گرفتن رشوه گزاف از آموزگاران تازه تقرر، سمت گرایی، خویش خوری، حزب گرایی و راجع کردن بیماران به شفاخانه‌های خصوصی را از مهمترین موارد فساد در ریاست‌های صحت عامه و معارف لایت بلخ عنوان کرد.

سید نوید سادات مسوول برگزار کننده برنامه حساب دهی وشفافیت و مبارزه با فساد اداری ولایت بلخ، هدف از راه ندازی این گونه برنامه‌ها را برای آگاهی شهروندان بلخ و کاهش فساد در ادارات دولتی مؤثر می‌داند.

به گفته وی در برنامه حساب دهی وشفافیت ادارات دولتی که امروز دربلخ برگزار شد، قرار بود که چهار اداره، صحت عامه،معارف،امورزنان و زراعت در این برنامه اشتراک کرده و به پرسش‌های مردم درمورد فساد اداری در این ادارات پاسخ دهند، تنها آقای دشتی نماینده معارف دراین برنامه اشتراک کردند.

آقای دشتی نماینده ریاست معارف بلخ اتهامات مبنی بر وجود فساد اداری را دراین مربوطات این ریاست رد کرد و می گوید هیچ نوع فسادی در ریاست معارف ولایت بلخ وجود ندارد.
سید نوید سادات مسوول برگزاری برنامه مبارزه با فساد اداری همچنان می‌گوید که بررسی‌های به دست آمده که کارمندان صحت عامه ولایت بلخ دواهای تاریخ گذشته را درولسوالی‌های این ولایت انتقال داده و برای مردم توزیع می‌کنند.

به گفته‌ای مقام‌های محلی، عدم دسترسی به عدالت اجتماعی دربخش زنان، نبود کیفیت آموزش درمعارف بلخ را از مهمترین موارد فساد در این بخش‌ها عنوان کردند.

مطالب مرتبط