شیخ عبدالعزیز بزرگترین مقام دینی عربستان: کسانیکه خودرا با مواد انفجاری می کشند جنایتکارانی اند که راه خودرا به جهنم هموار می سازند

شیخ عبدالعزیز الشیخ بزرگترین مقام دینی در مرکز اسلام  یعنی عربستان سعودی و رییس اتحادیه علمای دینی این کشور که نظریاتش در چندین کشور سنی مذهب جهان محترم شمرده می شود، بعد از حملات یازدهم سپتمبر سال 2001 درامریکا، حملات انتحاری را تقبیح نموده بود، ولی بیانات اخیر وی شدیدتر و جدی تر اند.

روزنامه  الحیات امروز جمعه ۱۳ دسامبر از قول مفتی الشیخ نوشته است،  خودکشی یک جنایت بزرگ و گناه کبیره است، کسانیکه خودرا با مواد انفجاری می کشند جنایتکارانی اند که راه خودرا به جهنم هموار می سازند.

دوماه پیش مفتی اعظم عربستان سعودی که از جانب دولت شاهی عربستان تعیین شده است، از سعودی ها خواست برای مبارزه در کنار شورشیان سوریه علیهء رییس جمهور بشار الاسد، به سوریه نروند.

ریاض به طور گسترده از شورشیان در سوریه حمایت می کند، ولی با افزایش جبهات اسلامگراه در میان جنگجویان در سوریه، نگرانی دارد که مبادا این افراد، روزی به کشور برگشته و علیهء سلطنت سعودی جهادی را آغاز کنند.

سعودی هاییکه در جهاد افغانستان شرکت داشته و علیهء اتحاد شوری سابق می جنگیدند از سال 2003 تا 2006 تلاش های ناکامی را برای سرنگونی سلطنت سعودی به راه انداختند.

باوجود آنکه اکثر ملاهای سعودی حدود 10 سال پیش در حمایت از حملات انتحاری درمقابل غیر مسلمانان صحبت می کردند ولی حال بیشتر مخالفت خودرا با آن ابراز می دارند.

روزنامه الحیات از بیانات الشیخ که اخیراً در مسجد ریاض ایراد کرد نقل قول کرده که می گوید، قلب های حمله کننده گان انتحاری از راه راست منحرف شده و افکار آن ها در قبضه شیطان افتاده است، آن ها برای تباهی خود و دیگران در جامعه، مورد استفاده قرار می گیرند.

قابل ذکر است که مفتی اعظم عربستان سعودی بدون آنکه از کدام کشوری خاص نام ببرد، حملات انتحاری را محکوم کرد.

مطالب مرتبط