داکتر سیماسمر معاون مجمع حقوق بشری آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد

کمیسیون مستقل حقوق بخش خبرداده که داکتر سیماسمر در اجلاس سالانه‌ای مجمع حقوق بشری آسیا و اقیانوسیه با اتفاق آرا به عنوان معاون این مجمع انتخاب شده است.

Untitled-1108مجمع آسیا و اقیانوسیه متشکل از نهادهای ملی حقوق بشری است از شانزده نهادملی حقوق بشری است از کشورهای آسیا و اقیانوسیه تشکیل شده است.

با انتخاب داکتر سمر به معاونت این شبکه حقوق بشری اجلاس سالانه دیگر آن توسط کمیسیون حقوق بشر افغانستان و تحت رهبری داکترسیما سمر، قرار است در سال2017 برگزار شود.

نهادهای ملی حقوق بشر که مطابق به اصول پاریس ایجاد و فعالیت کند می‌تواند عضویت این شبکه حقوق بشر را بگیرد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز اعتبارنامه اصول پاریس را با درجه «A» گرفته و در اکتبر سال 2007 به عضویت کامل مجمع آسیا پاسفیک در آمده است.

کمیسیون حقوق بشر می‌گوید:« انتخاب داکترسمر، به عنوان معاون مجمع آسیاو اقیانوسیه، موجب تقویت جایگاه و اعتبار کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در سطح منطقوی و بین‌المللی شده و فرصت و زمینه ی سهم‌گیری و ایفای نقش شایستۀ کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان را در مدیریت یک نهاد مهم منطقویِ حقوق بشر فراهم می‌سازد. بدون شک این دستاورد، حمایت و توجه بیشتر جامعه بین‌المللی نسبت به حقوق بشر در افغانستان را به همراه خواهد داشت».

مطالب مرتبط