چاک هیگل: گفت که لازم نیست که موضع ایالات متحده صرفا تکرار شود ٬ “چیزی اضافه تر از آنچه که قبلا گفته شد، وجود ندارد تا من در دیدار با حامد کرزی مطرح کنم”.

وزیر دفاع ایالات متحده امریکا چاک هیگل  صبح  روز  شنبه  ۷ دسمبر به صورت غیر مترقبه وارد کابل شد  و روز یک شنبه ۸  دسمبر در دیداربا  همتای افغان اش بسم الله محمدی  پیرامون وضعیت جاری در منظقه گفتکو  گردند .

وزیر دفاع امریکا برای بازید از عساکر  و پایگاه های امریکا در اافغانستان  به کابل امده است.

بسم الله محمدی اطمینان داده است که موافقت نامه امنیتی افغانستان و ایالات متحده امریکا در زمان مناسب امضا می شود.

دیدار با حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان غالبا یک سنت پنتاگون شمرده می شود؛ اما این بار هیگل هنگام ورود به کابل گفت که برنامه ای برای دیدار با رییس جمهور افغانستان ندارد.

سوزان رایس، مشاور ارشد بارک اوباما در امور امنیتی و جان کری وزیر خارجه امریکا پیش از این گفتگوهای بی پرده و صریح با حامد کرزی در مورد امضای موافقت نامه امنیتی دوجانبه داشته اند. هیگل گفت که لازم نیست که موضع ایالات متحده صرفا تکرار شود. او گفت: “چیزی اضافه تر از آنچه که قبلا گفته شد، وجود ندارد تا من در دیدار با حامد کرزی مطرح کنم”.

در همین حال، چاک هیگل با بسم الله محمدی وزیر دفاع افغانستان دیدار کرد. محمدی در این ملاقات اطمینان داد که موافقت نامه امنیتی “به وقت مناسب” امضا خواهد شد.

مطالب مرتبط