رهبر جدیدگروه تروریستی طالبان انتخاب شد

پس از آن که خبر مرگ ملا عمر رهبر گروه طالبان از سوی منابع حکومت افغانستان تایید شد، سوال‌ها درباره جانشینی او، آینده گروه طالبان، سرنوشت مذاکرات صلح و اوضاع امنیتی افغانستان جدی‌تر می‌شود.

11796409_879248355483405_2261899217014105333_n

به گزارش افق گفته می شود بر اساس برخی گزارش‌ها از شورای رهبری گروه طالبان، ملا اختر محمد منصور را به عنوان رهبر گروه طالبان انتخاب کرده است.

ملا اختر محمد منصور از دیر زمانی تاکنون به عنوان معاون ملا محمد عمر در گروه تروریستی طالبان فعالیت داشت.

این درحالی است که سخنگوی گروه طالبان ذبیح‌الله مجاهد، خبر مرگ ملا عمر را نه رد کرده و نه تایید، اما گفته که در مورد خبرهای منتشر شده در این مورد به زودی واکنش رسمی نشان خواهد داد.

گفته می شود که ملا اختر محمد منصور رهبر جدید گروه طالبان از ولایت قندهار است و در دوره حکومت  طالبان ، وزیر هوانوردی بود.

ملا اختر محمد منصور از حامیان روند گفت‌وگوهای صلح  با دولت افغانستان است.

انتخاب ملا اختر محمد منصور به عنوان رهبر گروه طالبان با مخالفتهای شدید در میان این گروه از جمله ملا قیوم ذاکر قومندان عملیات‌های نظامی طالبان، ملا حبیب‌الله عضو شورای کویته  روبرو است.

خبر مرک رهیر گروه تروریستی طالبان در حالی منتظر می شود که حکومت پاکستان اعلام کرده است که دور دوم مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان که قرار بود فردا، جمعه ۹ اسد در پاکستان برگزار شود، به تعویق افتاده است.

موضوع جانشینی  رهبر گروه  تروریستی طالبان مهم بوده که واقعن چی کسی دیگر رهبر  این گروه خواهد شد؟

از افراد مختلفی به عنوان جانشین احتمالی ملا عمر نام برده می‌شود ـ از ملا یعقوب پسر ۲۶ ساله ملا عمر گرفته تا ملا اختر محمد منصور معاون ملا عمر.

یکی از اعضای شورای کویته، نهاد رهبری کننده طالبان، به گزارشگر بی‌بی‌سی در جنوب افغانستان گفته است که در ۱۶ ساعت گذشته این شورا مشغول بحث داغ بر سر جانشینی ملا عمر بوده است. این عضو شورای کویته که نخواسته نامش گرفته شود، از این دو فرد به عنوان جانشینان احتمالی رهبری گروه طالبان نام برده است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. این ملای کور کودن جانی اجیت غلام پاستانی با جنایت که در حق اولاد این خاک به دستور پنجابی ها انجام داده هزاران طفل زن پیر و جوان افغانستان را قتل عام کرده تمام هست بود کشور را بخاک یکسان کرد در شمالی تاک ها و باغ ها مردم به دستور باداران خود از ریشه تاک ها انگورشان را کشید آثار تاریخ کشور در موزیم و بت های تاریخی بامیان این جاهلان نادان وحشی خوک صفت تخریب کردند دعا میکنید در ته ترین دوزخ این پلید غلام و دیگر پیروان این خوک صفت مزدور پنجابی های پاکستان برای همیش بسوزند تمام اعمال وی خلاف قران و سنت نبوی بوده قتل عام اشخاص در کجا قران ذکر شدهجایز باشد غلامی جاسوسی خیانت به بیت المال در کجا قران ذکر شده جواز داشته باشد صد ها جنایت افغانستان این قشر جاهل خود فروخته منحوس غلامهای بی هویت خوک صفت انجام داده کشور را به ویرانه تبدیل کردندبه دستور پنجابی ها لعنت خدا به این غلام های جاهل مزدور انشاالله در برزخ جای این خوک صفت ها است فرد فرد افغان اصیل آزاد دعا میکند که این ملای لعنتی کور در برزخ برای همیش جایش باشد همراه با دیگر هم قطار های خوک صفت اش مزدور نوکر پاکستان و سعودی لعنتی وهابی کثیف. حاجی صبور