میشل پلاتینی، نامزد ریاست فیفا شد

میشل پلاتینی رئیس یوفا گفته «پس از در نظر گرفتن آینده فوتبال» تصمیم به نامزدی برای انتخابات آینده ریاست فیفا گرفته است.
پلاتینی درباره تصمیم خود گفته است « من پس از تعمق در مورد آینده خود و فوتبال، این تصمیم را گرفتم این اقدام بسیار شخصی و کاملا سنجیده بود»

Michel-Platini-biographyha_com-2
این در حالی است که این انتخابات در ماه حوت سال جاری ، در شهر زوریخ سوئیس انجام خواهد شد.
در همین حال است که پلاتینی نامه‌ای را برای رئیس دبیر کل و 209 فدراسیون عضو فیفا ارسال کرده، تعهد داده که بی‌وقفه برای منافع فوتبال کار خواهندکرد.
بخشی از متن این نامه، چنین است: « زمانی که در زندگی، شما باید سرنوشت خود را در دست بگیرید، من هم در یکی از همان زمان لحظاتی حساسی قرار دارم که در نقطه زمانی حساس زندگی و رخداد آینده فیفا را شکل خواهد داد. در نیم قرن گذشته فیفا تنها دو رئیس داشته است. این ثبات غیرعادی موضوع متناقض در جهان و به خصوص ورزش است که تغییرات اقتصادی قابل توجهی را تجربه کرده است».
رئیس 60 ساله یوفا و بازیکن اسبق تیم ملی فرانسه با توجه به حمایت برخی از اعضای کنفدراسیون های چهار قاره، شانس زیادی برای تصاحب ریاست فیفا دارد.
چندی پیش آقای سپ پلاتر رئیس 79 ساله فیفا به خاطر مشکلات از این سمت استعفا کرد.
گفته می‌شود به غیر از حمایت اتحادیه فوتبال اروپا از آقای پلاتینی، کنفدراسیون های امریکای جنوبی،امریکای شمالی، مرکزی و منطقه کارائیب و آسیا هم از او حمایت می‌کنند.
آقای پلاتینی در اخرین انتخابات ریاست یوفا بدون داشتن رقیبی برای سومین بار پیاپی به عنوان رئیس این نهاد انتخاب شد. او پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس یوفا، بر روی مبارزه با اوباش‌گری در اروپا تاکید کرد.
در دوران ریاست او بر یوفا، میزبانی جام ملت‌های اروپا به جای این‌که به یک کشور داده شود در شهرهای مختلف دو کشور برگزار شد.
او در همین حال باعث شد که رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به یکی از پرسودترین مسابقات سالانه فوتبال تبدیل شود، اما در همین حال عده‌ای از او به دلیل حمایت از میزبانی قطر به‌ عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ انتقاد کرده اند.

مطالب مرتبط