تیم فوتبال رئال مادريد بيشتر از بارسلونا جايزه برد

فدراسيون فوتبال اسپانيا و سازمان ليگ فوتبال اين کشور در مراسمي در شهر مادريد برترين‌هاي فوتبال اسپانيا در فصل گذشته (13-2012) را معرفي کردند که در اين مراسم بازيکنان رئال مادريد توانستند جوايز بيشتري نسبت به ستاره‌هاي بارسلونا کسب کنند هرچند که مهم‌ترين جايزه، يعني جايزه بهترين بازيکن فصل از آن يک بارسايي شد.
Clip4U.Org_MADRID-BARCELONA
به گزارش تسنيم، در اين مراسم ليونل مسي، فوق‌ستاره آرژانتيني بارسلونا با کسب 2 جايزه به عنوان برترين بازيکن و برترين مهاجم فصل توانست کريستيانو رونالدو،‌ فوق‌ستاره پرتغالي رئال مادريد که تنها جايزه ارزشمندترين بازيکن فصل را به خود اختصاص داد، شکست دهد. مسي فصل گذشته با وجود مصدوميتي که داشت با نمايش‌هاي درخشان و گل‌هاي فراوان خود، بيشترين سهم را در رسيدن بارسلونا به قهرماني لاليگا داشت.

او که براي سپري کردن دوره ريکاوري مصدوميت اخيرش به آرژانتين بازگشته است در مراسم حضور نداشت اما در يک پيام ويدئويي از کساني که سبب شدند 2 جايزه ببرد تشکر کرد. مسي گفت: مايلم از فدراسيون فوتبال و ليگ فوتبال اسپانيا براي جوايزي که به من دادند، تشکر کنم. اين جايزه بهانه‌اي براي پي بردن به زحمتي است که تمام بازيکنان بارسلونا در طول سال کشيدند و بدون آنها من نمي‌توانستم اين تعداد گل بزنم.

رونالدو هم اظهار داشت: دريافت اين جايزه به عنوان ارزشمند‌ترين بازيکن فصل باعث افتخار و خوشحالي من است و به من انگيزه مي‌دهد که تلاشم را بيشتر کنم. به بازي در لاليگا افتخار مي‌کنم و به نظرم اين بهترين ليگ در کل دنيا است و من هم براي بهترين تيم دنيا بازي مي‌کنم. با اين شرايط چطور مي‌توانم خوشحال نباشم؟ اميدوارم که سال آينده بتوانم جايزه بهترين بازيکن فصل را ببرم. براي رسيدن به اين جايزه سخت تلاش خواهم کرد.

به جز ليونل مسي، تنها بارسايي ديگري که در اين مراسم جايزه برد، آندرس اينيستا، هافبک اسپانيايي کاتالان‌ها بود که جايزه برترين هافبک هجومي لاليگا را با پيروزي در رقابت با نفراتي مانند ايسکو، هافبک فصل گذشته مالاگا که اکنون براي رئال مادريد توپ مي‌زند و همچنين خسوس ناواس، بال پيشين سويا که اکنون در منچسترسيتي حضور دارد کسب کرد.

جايزه مربي فصل نيز به ديه‌گو سيمئونه، سرمربي آرژانتيني اتلتيکو مادريد رسيد که تيمش در فصل گذشته نه تنها در لاليگا درخشان ظاهر و در نهايت سوم شد بلکه در فينال جام حذفي اسپانيا با غلبه بر رئال مادريد ژوزه مورينيو قهرمان شد.

آسير ايارامندي، هافبکي که رئال مادريد در تابستان امسال او را از رئال سوسيه‌داد خريد نيز يکي ديگر از کهکشاني‌هايي بود که جايزه برد. او مانند مسي 2 عنوان کسب کرد که يکي به عنوان بهترين هافبک دفاعي لاليگا با غلبه بر بنات، بازيکن اتلتيک بيلبائو و خاوي فوئگو از والنسيا بود و ديگري به عنوان بازيکني که بيشترين پيشرفت را در طول فصل گذشته داشته. رقباي ايارامندي براي کسب اين عنوان، آلبرتو مورنو از سويا و لئو باپتيستائو از اتلتيکو مادريد بودند.

سرخيو راموس هم‌تيمي اسپانياي ايارامندي در خط دفاع رئال مادريد هم در رقابت با جوردي آلبا از بارسلونا و اينيگو مارتينس از رئال سوسيه‌داد به عنوان بهترين مدافع فصل گذشته لاليگا انتخاب شد. اين در حالي بود که جايزه بهترين دروازه‌بان هم به تيبا کورتوا از اتلتيکو مادريد رسيد. اين دروازه‌بان بلژيکي در رقابت‌ با کساني همچون ويکتور والدس، دروازه‌بان بارسلونا و ويلي کابايرو، دروازه‌بان مالاگا پيروز شد.

ايکر کاسياس، دروازه‌بان و کاپتيان رئال مادريد در ميان نامزدهاي دريافت جايزه بهترين دروازه‌بان سال جايي نداشت اما او دست خالي هم مراسم را ترک نکرد. فدراسيون فوتبال اسپانيا کاپيتان تيم ملي فوتبال اين کشور را که در مراسم هم حضور نداشت، به عنوان برنده جايزه بازي جوانمردانه انتخاب کرد که اين جايزه را فلورنتينو پرس، رئيس باشگاه رئال مادريد تحويل گرفت.

مطالب مرتبط