پرطرفدارترین تیم های فوتبال جهان منچستر٬ بارسلونا٬رئال‌مادريد

هواداران امروزه نقش زيادي در موفقيت تيم‌هاي خود دارند طوري که خيلي از باشگاه ها شماره 12 خود را به خاطر هواداران خود بايگاني کردند. تيم‌هاي اروپايي به لطف فوتبال حرفه‌اي در اين قاره توانستند در سال هاي اخير هواداران زيادي در سراسر جهان جذب کنند.

به گزارش افق به نقل از ، سايت teendigest در گزارشي 10 باشگاه پرطرفدار فوتبال جهان را اعلام کرد که در اين فهرست منچستر‌يونايتد بالاتر از بارسلونا و رئال مادريد در صدر فهرست پرطرفدار ترين تيم هاي جهان قرار دارند.

در زير با 10 باشگاه پرطرفدار جهان آشنا مي‌شويم البته يادآور مي‌شود تعداد هواداران تيم‌ها تخميني است و بر مبناي تعداد هواداران در شبکه‌هاي اجتماعي است.

1- منچستر‌يونايتد (354 ميليون هوادار)

منچستر‌يونايتد پرطرفدار ترين تيم جهان است. کسي که بيش از همه باعث شده است منچستر‌يونايتد به اين جايگاه دست يابد، سر آلکس فرگوسن است که در طول حضور خود در اين تيم توانست با افتخارات زياد خود اين تيم را به جايگاه بزرگي برساند. آنها موفق ترين تيم بريتانيايي‌ تاريخ هستند. تخمين زده مي‌شود منچستر يونايتد 354 ميليون هوادار داشته باشد.Manchester_United_FC_crest

2- بارسلونا (270 ميليون هوادار)

بارسلونا با ورزشگاه بزرگ خو در رده دوم پرطرفدار ترين تيم‌هاي فوتبال جهان است. قطعا حضور بازيکنان بزرگي در طول دهه اخير از جمله روماريو ، رونالدو، رونالدينيو ، ريوالدو و ليونل مسي مهم‌ترين عامل براي داشتن اين تعداد هوادار در سطح جهان است.

3- رئال‌مادريد (174 ميليون هوادار)

رئال مادريد برترين باشگاه قرن بيستم در رده سوم پرطرفدارترين تيم‌هاي جهان قرار دارد. رئال‌مادريد باشگاه ويژه اي است که افتخارات گسترده اي که در طول تاريخ کسب کرده است آنها را در بين باشگاه‌هاي ديگر متمايز کرده است.حضور ستارگاني مثل ديويد بکام ، رائول و کريستيانو رونالدو تاثير زيادي در اين موفقيت داشته است.

4- چلسي (135 ميليون هوادار)

چلسي لندن تيم پرهواداري است که در رده چهارم قرار گرفته است. چلسي در طول دهه گذشته به افتخارات ريز و درشت زيادي در فوتبال جهان دست يافته است که باعث شده است هواداران اين تيم چه در شرق آسيا و چه در نقاط ديگر حس بهتري نسبت به تيمشان داشته باشند. چلسي در شبکه هاي اجتماعي هواداران زيادي دارد و به نظر مي‌رسد 135 ميليون هوادار دارد.

5- آرسنال (113 ميليون هوادار)

آرسنال ديگر تيم لندني است که در رده پنجم قرار گرفته است. توپچي ها به اين مشهور هستند که هواداران پرشوري در سراسر جهان دارند. آنها هميشه حامي تيمشان بودند حتي اگر مدت ها به قهرماني نرسند. تخمين زده شده است آرسنال 113 ميليون هوادار دارد.

6- ميلان (99 ميليون هوادار)

ميلان در حالي با 99 ميليون هوادار در رده ششم قرار گرفته است که نسبت به اينتر رقيب ديرينه خود بيش از 50 ميليون هوادار دارد. اين تيم محبوب در ايتاليا در دهه 90 توانست با ستارگان بزرگ خوو هواداران زيادي را در سراسر جهان به خود جذب کنند. ميلان تاکنون 7 بار در ليگ قهرمانان اروپا موفق شده است به قهرماني برسد.

7- ليورپول (71 ميليون هوادار)

ليورپول بزرگ با هواداران تيفوسي خود در رده هفتم قرار گرفته است. تاريخ غني ميلان در دهه 70 باعث شده است ليورپول هواداران زيادي را در سراسر جهان به خود جذب کند. هنوز فوتبالدوستان شور و شوق ليورپولي‌ها را در فينال استامبول از ياد نبردند که بازي 3- صفر باخته برابر ميلان را به تساوي 3-3 تبديل کرد و در ضربات پنالتي به پيروزي رسيد. تخمين زده شده است ليورپول 71 ميليون هوادار در سراسر جهان دارد.

8- اينتر (49 ميليون هوادار)

اينتر يکي از تيم‌هاي شناخته شده در جهان است که در رده هشتم قرار گرفته است. اينتر تيمي پرافتخار است که 30 جام بزرگ کسب کرده است که 18 قهرماني آن در ليگ بوده است. تخمين زده شده است اينتر 49 ميليون هوادار داشته باشد.

9- بايرن‌مونيخ (24 ميليون هوادار)

بايرن‌مونيخ قهرمان آلمان و ليگ قهرمانان اروپا در رده نهم قرار گرفته است. هواداران فوتبال آلمان جزو متعصب ترين هواداران فوتبال در جهان هستند. آنها موفق ترين تيم در فوتبال آلمان هستند.

10- يوونتوس (20 ميليون هوادار)

يوونتوس با داشتن 20 ميليون هوادار در رده دهم فهرست پرهوادارترين تيم‌هاي فوتبال جهان قرار گرفته است . آنها باشگاهي پرافتخار در فوتبال اروپا هستند. بيانکونري در تاريخ 110 ساله خود افتخارات زيادي کسب کرده است که باعث شده است اين تيم به پرافتخارترين تيم ايتاليايي تبديل شود.

مطالب مرتبط