حال و روز کودکان در قلب خلافت داعش

رفتار خشونت آمیز با نام گروه داعش گره خورده است. این گروه اکنون کودکان را به اعمال خشونت آمیز نه تنها تشویق می کند بلکه آموزش نیز می دهد.isis-kids

در خلافت نام نهاد گروه داعش به بیش از ۱۲۰ پسر خوردسال، گُدی و کارد داده شد و از آنان خواسته شد که سر گُدی ها را قطع کنند.

این پسران همه مربوط اقلیت مذهبی ایزیدی بودند که توسط افراد وابسته به داعش اختطاف شده بودند.

یک پسر ۱۴ ساله از این میان می گوید که او با وجود چندین تلاش نتوانست سر گُدی را قطع کند.

این پسر که پس از اختطاف توسط گروه داعش، یحیی نامیده شد پس از فرار از یک کمپ آموزشی آن گروه هفته گذشته به خبرگزاری اسوشتید پرس در شمال عراق گفت که آموزگاران اش به او بریدن سر گُدی را به صورت عملی نمایش دادند.

تربیه نسل جدید جهادی ها توسط داعش

تندروان وابسته به داعش سال گذشته پس از تصرف شهرک های ایزیدی نشین در شمال عراق مردان سالخورده را کشتند و بسیاری زنان و دختران ایزیدی را به اسارت گرفتند. اما تعداد زیاد پسران جوان چون یحیی با سرنوشت متفاوتی روبرو شدند: آموزش توسط تندروان داعش.

پسران خورد سال مجبور شدند تا به اسلام رو آورند و داعش تلاش کرد از آنان جنگجویان جهادی بسازد.

به اساس مصاحبه های که اسوشیتد پرس با افراد فراری از مناطق تحت کنترول گروه داعش در سوریه و عراق انجام داده است، تندروان وابسته به داعش می خواهند با تلاش های هماهنگ شده نسل جدیدی از تندروان را آموزش دهند.

گروه داعش با دادن تحفه، مهمانی و انجام شتسشوی مغزی، نوجوانان و کودکان را به صفوف خود جلب کرده و از آنان به عنوان قاتلین و حمله کنندگان انتحاری استفاده می کند.

آموزش اعمال خشونت آمیز به کودکان

یک نوار ویدیویی که هفته گذشته نشر شد، یک پسر خورد سال را در حال بریدن سر یک سرباز سوری در حضور یک جنگجوی داعش نشان می دهد.

804a2bb53500ccd41fb0b835b2129d24b4505b92d06ecc230ca68adbc5c0b705_largeماه گذشته یک نوار ویدیویی دیگر ۲۵ کودک را در حال فیر مرمی به سر ۲۵ سرباز سوری نشان داد.

تندروان در مکتب ها و مسجد ها با آموزش اصول و تعبیر افراطی از دین به کودکان اکثراً آنان را به مخالفت علیه والدین شان تشویق می کنند و آنان را با پیشکش اسباب بازی را دوست خود می سازند.

ابو حفص نقشنبدی، یک شیخ سوری که مضامین دینی را به مهاجرین سوری در شهر شانلی اورفا در ترکیه تدریس می کند به اسوشیتد پرس گفت که در مورد نسل آینده در سوریه شدیداً نگران است.

سرباز گیری از میان کودکان در سوریه و عراق

یکی از فعالین ضد داعش در شهر رقه در سوریه که نخواست نامش فاش شود گفت که تندروان داعش با برگزاری محافل، نمایش نوار های ویدیویی در سرک ها و توزیع نوشابه و شیرینی توجه کودکان را به خود جلب می کنند.

این فعال سوری افزود که افراد وابسته به داعش به بزرگسالان در رقه می گوید که از دست شما کاری ساخته نیست و ما (داعش) در فکر نسل جدید استیم.

به گفته این فعال سوری، تمرکز تبلیغات و آموزش داعش بیشتر به روی کودکان سنی است.

اما با ایزیدی ها که به نظر گروه داعش مرتد اند، برخورد متفاوت صورت می گیرد. داعش خاطرات گذشته کودکان ایزیدی را از بین می برد و آن را با افراط گرایی جایگزین می سازد.

یحیی در ماه اگست سال گذشته همراه با مادر و برادر کوچک اش توسط داعش در عراق نخست اسیر و سپس به رقه در سوریه انتقال داده شد. یحیی همراه با برادرش و سایر پسران که بین سن هشت تا ۱۵ سال داشتند، به کمپ آموزشی فاروق فرستاده شدند.

به آنان در آنجا روزانه بین ۸ تا ۱۰ ساعت تمرینات نظامی به شمول استفاده از سلاح آموزش داده می شد.

داعش ادعا دارد که صد ها کمپ آموزشی مشابه برای کودکان دارد. موسسه دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید که امسال حد اقل ۱۱۰۰ کودک زیر سن ۱۶ سال به صفوف جنگجویان داعش پیوسته است.

به گفته این نهاد حقوق بشر، از این میان حد اقل ۵۲ تن آن در جریان جنگ و انجام حملات انتحاری کشته شده اند.

گزارش: اسوشیتدپرس
برگردان: صدای امریکا

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. آموزش سر بریدن برای اطفال!
    کودکان ما را انتحاری می کنند در حالیکه کودکان خود را در بهترین مکاتب و کالج ها در غرب میفرستند. هموطنان ما این را باید بدانند که این گروه فقط از نام اسلام استفاده می کنند ولی در اصل همه اعمال شان بر خلاف اسلام میباشد. این گروه اکنون کودکان را به اعمال خشونت آمیز نه تنها تشویق می کند بلکه آموزش نیز می دهد. در خلافت نام نهاد گروه داعش به بیش از ۱۲۰ پسر خوردسال، گُدی و کارد داده شد و از آنان خواسته شد که سر گُدی ها را قطع کنند. گروه داعش با دادن تحفه، مهمانی و انجام شتسشوی مغزی، نوجوانان و کودکان را به صفوف خود جلب کرده و از آنان به عنوان قاتلین و حمله کنندگان انتحاری استفاده می کند. اگر داعش در افغانستان جا گیرد نوجوانان و کودکان ما نیز به این سر نوشت دچار میشوند.