علومی: انتقام خون شهدای رویداد دیروز را از دهشت افگنان خواهیم گرفت

نورالحق علومی وزیر امور داخله افغانستان، پس از چاشت امروز، همراه با جنرال قدم شاه شهیم، لوی درستیز وزارت دفاع ملی، به ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک رفتند و به مردم این ولسوالی وعده سپردند که انتقام خون شهدای رویداد دیروز را از دهشت افگنان خواهند گرفت.11403043_574884979316070_749135430166351105_n

به گزارش افق وزیر امور داخله کشور، در حالی که لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معین اداری وزارت امور داخله و جمع دیگری از مسوولین بلند پایه امنیتی وی را همراهی می کردند، با والی، قومندان امنیه، قومندانان قطعات اردوی ملی در میدان وردک و مردم ولسوالی جلریز دیدار نموده و در جریان این دیدار ها ضمن بررسی وضعیت عمومی امنیتی این ولسوالی، به مسوولین امنیتی هدایت داد تا هرچه عاجل در جهت سرکوب دهشت افگنان وارد اقدام شده و امنیت ولسوالی جلریز را به گونه کامل و مطمین تامین نمایند.

وزیر امور داخله، در دیدار با مردم جلریز گفت که نیروهای امنیتی کشور انتقام خون شهدای رویداد تروریستی دیروز را از دهشت افگنان خواهد گرفت و به تروریستان اجازه نخواهند داد تا امنیت این ولسوالی را برهم بزنند.

وزیر امور داخله همچنان به تمامی مسوولین امنیتی در میدان وردک دستور داد تا هرچه عاجل عملیات های ضد تروریستی خویش را به هدف پاکسازی تمامی مناطق این ولایت از وجود دهشت افگنان راه اندازی نموده و زمینه ی زنده گی امن و با ثبات را به مردم فراهم سازند.

در همین حال، جنرال قدم شاه شهیم لوی درستیز وزارت دفاع ملی که در جریان دیداری با مردم و مسوولین دولتی و امنیتی ولایت میدان وردک داشت، بر تلاش جدی و مشترک نیروهای امنیتی در امر تامین امنیت و سرکوب دهشت افگنان در این ولایت تاکید نموده و بر مسوولین اردوی ملی در ولایت میدان وردک دستور داد تا در همکاری و همآهنگی با سایر نیروهای امنیتی، عملیات های ضد تروریستی را برنامه ریزی و اجرا نموده و به نگرانی های امنیتی مردم پایان دهند.

لوی درستیز وزارت دفاع ملی، با اشاره به اعزام نیروهای کمکی به ولسوالی جلریز، گفت که عملیات پاکسازی این ولسوالی از وجود هراس افگنان با شدت و جدیت هرچه تمام جریان دارد و نیروهای امینتی مستقر در این ولسوالی از تمامی امکانات لازم برای سرکوب دهشت افگنان برخوردار استند و دشمن اجازه نخواهد یافت که امنیت مردم را به مخاطره روبرو نماید.

حادثه دلخراش جلریز

پنجشنبه شب هفته گذشته، نزدیک به ۵۰۰ طالب مسلح به منظور تصرف ولسوالی جلریز ولایت میدان وردگ، با سلاح های سنگین و سبک حمله کردند.

گزارش‌هایی رسیده  از این ولایت می رساند که در این حمله ۲۲ پولیس محلی  از یک( قوم هزاره) کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

پس از این حمله طالبان وکشته شدن ۲۲ پلیس و انتقال اجساد شهدای رویداد جلریز به کابل محمد محقق معاون دوم ریس اجرایه و سرور دانش معاون دوم ریس جمهور و محمد خلیلی معاون دوم ریس جمهور پیشین کشور در مراسم تشیع جنازه شهدا شرکت کرده بود.

محمد محقق در یک صحبت کوتاه از نبود یک حکومت وحدت ملی شکایت کردو اینده خوبی برای این دولت پیش بینی نکرد.

این مقام برحال کشور می افزاید که من  شخصا به ریس جمهور تماس کرقتم و خواستار کمک به نیروهای امنیتی شدم  اما سکرتر ریس جمهور جواب داد و گفت ریس جمهور گفته است با وزیر دفاع تماس بگیرد.

محمد خلیلی معاون دوم  ریس جمهور پیشین کشور هم از حکومت شکایت کرد و خواستار مجازات کوتاهی مسولین و عاملین این رویداد شدند.

مطالب مرتبط

comments s

  1. خدالعنت کند عامیلین این جنایت راابراز همدردی میکنم باعریزان که جوانان بورومندی شان رااز دست داده در غم ایشان شریکیم این فاجعه هولوناک که با دسیسه دسیسه بازان صورت گریفته هرچه سریعتر پیگیری ومجازات شود اگرنه حوادث وعاقبت خوش نخاهدداشت

  2. مسول همه این بدبختی ونا آرامی ها کشته شدن افراد بیگاه عین و غین است این دو مانند مداری هر روز در فکر توطه علیه یک دیگر اند. در بین مردم بی دفاع و سربازان کشور اولاد غریب هستند که به خاطر دفاع از خاک کمر بسته اند قربانی میدهند. شما فکر کنید جلیز بیست کلیو متر از مرکز فاصله نداردتقاضا کمک از مرکز میکند کسی احساس مسولیت نمیکند بدادشان نمی رسد. گذشته از همه والی و قوماندان پولیس شخصی بی کفایت بوده باید حد اقل یک هفته مهمات جنگی ذخیره می داشتند در بیست چار ساعت جنگ جلیز مهمات شان تمام شدهمه دلالت عدم بی توجی عین و غین میکند. توانای و درایت این کار را ندارد معلوم نیست داد خود را بکی گوید باز خواست گر گیست هریک مقامات مانند گفتار در یک غار خود را پنهان نموده به بسیار مشکل روز ها انتظار یک مامور و یک رهیس سمبولیک را ملاقات کنی او بیچاره می گوید حرف تو درست است من صلاحیت دارم. حاجی صبور