هفت کودک در ولایت کندهار کشته و زخمی شدند

مسوولان محلی ولایت کندهار می گویند که انفجار يك سرگلوله هاوان در مربوطات این ولایت، سه كودك را كشت و چهار تن ديگر را زخمی كرد.

4432696-3x2-700x467اين سرگلوله‌‎ی هاوان صبح امروز در منطقه‌ی زنگی آباد ولسوالی پنجوايی كندهار هنگامی منفجرشده است كه كودكان با آن بازی می كردند.

فضل محمد اسحاقزی، ولسوال پنجوايی می گويد: كشته ها و زخمی‌های اين رويداد كودكان يك خانواده بودند.

پیشتر مسوولان اداره ماین پاکی و تطبیق کننده برنامه دایاگ اعلام کردند که شماری از ولسوالی ها و روستاهای کشور هنوز هم ماین فرش هستند.

آنان هشدار داده اند که تلاش ها برای پاکسازی آنان جریان دارد؛ اما باید به کودکان آگاهی داده شود تا با اشیای فلزی که نمی شناسند بازی نکنند.

در جریان چند سال گذشته، ده ها کودک و نوجوان به دلیل انفجار سرگلوله های باقی مانده از جنگ یا ماین های کنار جاده ای کشته و زخمی شده اند.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. محترم علومی صاحب تا جای که معلومات دقیق از داخل وزارت دارم واقعأ در اصلاح سیستم اداری تفتیش صرفه جوی دراموری مالی وزارت داخله زحمات زیاد کشیدیدت مبالغ هنگفت پول که قبلا بنام های مختلف از بودجه وزارت کشیده میشد پول بیت المال حیف مال میشد بسیار زیاد جلو گیری شده واقعأ بیک شخص که وطن دوست باشد قابل افتخار به همه مردم صادق وطن است کسی نمیتواند از آن چشم پوشی کند.

    اما در بخش امنیت خصوصأ شهر کابل و حملات تروریستی داخل شهر باید در انتخاب قومندان شهر کابل باید توجه جدی کنید قوماندان موجوده کابل اهلیت و درایت پیشبرد این کار را باسابقه خراب که دارد از عهده این وظیفه نهایت مهم وابسته به حیات مردم و آبرو و عزت نیرو های امنیتی وزارت داخله و شخص خودش شماست به هیچ وجه بر آمده نمیتواند. باید جدأ توجه کنداین شخص مطلوب نیست تا کی از بی کارکی وی چشم پوشی می شود.مثال موضوع قتل فرخنده غفلت وظیفوی وی باین تجیهزات مدرن امروزی که در صد متری قومندانی امنیه قضیه اتفاق افتادآیا با یک شخص با وجدان قابل قبول است این جناب درک نداشت در محل حادثه حاضر نشددلیل چیست می توانست جلو قتل وی را بگیرد باز رفتن وی بخانه پدر فرخنده وی را تحدید کرد که شب فرار کن فرخنده را پنهانی دفن کند واقعأ این سخنان شرم آورست همه مستند است از تلویزون هاپخش شد کسی نمی تواند پنهان وانکار کند فلم ها موجود است . موضوع انتقال اسلحه نزدیک پارلمان بزرکترین غفلت وی است اگر خدای نا خواسته این تروریست ها موفق میشد این مزدوران سخت ضربه می زدند مایه شرمساری به همه نیرو های امنیتی است . واقعه دیروز انفجارات داخل شهر کابل همه دلالت به ضعف و ناتوانی وی است. قوماندان امنیه خوش دارد مانند خبر نگار و یا یک شخص تماشا گر در تلویزون ها جریان گزارش دهد چند نفر مرد چند زخمی شد موتر کرولا بود این قبیل سخنان واهی این کار خبر نگارو یا یک شخص که در محل واقعه چشم دید خود را بیان کند است . همه دلالت به عدم لیاقت وی میکند این وظیفه خود را نمیداند چطور جلو تروریست ها را بگیرد چطور مواد انفجاریه داخل شهر میشود ازین پست های تلاشی میگذرد کسی نمی بیند نزدیک موتر ناتو انفجار داده میشود کاری تعجب آور است.

    محترم وزیر صاحب داخله به حیث یک افغان وطن دوست تحصیل کرده مسلکی با تجربه محبوب هه سانیکه افغانستان را دوست دارد برایتان نظر می دهم هر شخصی که واسطه این قومندان بیسواد نابکار است خود تان بهتر میدانیدهمرای مقامات بالا جدی صحبت کنید به خاطر امنیت و حیات طفل مکتب پیر و جوان مردم شریف کابل وعزت خود شمایک شخص لایق فعال را پاک نفس را تعین فرماهید با موجودیت این شخص و ارتباطات نامشروع که دارد تامین امنیت کابل مشکل خواهدبود گفته بزرگان بالای زاغ بودنه شکار کردن مشکل است . حاجی صبور