از اثر سقوط طیاره نظامی در اندونزیا دستکم ۱۲۰ نفر جان باختند

سقوط طیاره نظامی کشور اندونزی از نوع هرکولس سی  ۱۳۰ کمی پس از برخاستن از میدان هوایی در منطقه ای مسکونی سقوط کرد.11401475_827165724035583_6069423074760706547_n

به گزارش افق به نقل از خبرگزاری فرانسه از جاکارتا به نقل از مقامات نظامی اندونزی آمار قربانیان سقوط هواپیمای نظامی در این کشور را بیش از۱۲۰تن اعلام کرد.

مسولین دولتی مستقر در میدان می گویند پیلوت طیاره به دلیل مشکل فنی تقاضای بازگشت کرده بود و هنگام دور زدن در منطقه مسکونی سقوط کرد.

مقامات اندونزی اعلام کردند این طیاره نظامی پس برخاستن با نقص فنی روبرو شد و بر روی یک هتل و چند منزل مسکونی در شهر “مدان” سومین شهر بزرگ این کشور در ولایت سوماترا سقوط کرد.

مقامات اندونزی تا لحظه مخابره این خبر گفتند که تاکنون اجساد 41 را پیدا کرده و به شفاخانه انتقال داده اند.

پلیس اندونزی تعداد مسافران ثبت شده هواپیمای نظامی حمل و نقل اردوی این کشور را ۱۱۳ سرنشین  اعلام کرده است .

رویترز به نقل از رسانه های اندونزیایی گزارش داد که هواپیما پس از برخاستن از میدان هوایی با برج مراقبت تماس گرفت و از نقص فنی در هواپیما خبر داد و اجازه بازگشت خواست٬ اما پیش از رسیدن به میدان هوایی در یک منطقه مسکونی سقوط کرد.

در  ۱۰سال گذشته این دومین بار است که طیاره در شهر مدان  سقوط می کند.

سال ۲۰۰۵ نیز یک بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی ماندالا پس از برخاستن از میدان هوایی بر روی مناطق مسکونی سقوط کرد که در نتیجه ۴۳ نفر کشته شدند.

تا ساعت ۱۵ به وقت محلی ۴۱ جسد از محل سقوط طیاره به شفاخانه منتقل شده، اما پلیس اعلام کرد در حال حاضر قادر به شناسایی نظامی و یا غیرنظامی بودن اجساد نیست.

مطالب مرتبط