زهیر در اوج اعتراض‌ها به کرسی ولایت بامیان تکیه زد

طاهر زهیر، والی جدید بامیان در اوج اعتراض‌ها صبح امروز (چهارشنبه) وارد بامیان شد و به کارش آغاز کرد.

11653361_1008861882480777_1134450915_nآقای زهیر از سوی مالک صدیقی، معین اداری ارگان‌های محلی و شماری از بزرگان محل، به باشنده گان بامیان معرفی شد.

حدود یک ماه از معرفی ظاهر زهیر به عنوان والی جدید ولایت بامیان می‌گذرد؛ اما شهر بامیان پیوسته شاهد تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراضی در این مورد بوده است.

شماری از فعالان مدنی و نماینده گان مردم بامیان در مجلس مشمول محمد اکبری، در مسیر جاده میدان هوایی بامیان خیمه زده و از معرفی آقای زهیر انتقاد کردند.

آنان اعلام کردند که رییس جمهور به جای طاهر زهیر باید چهره جدید را معرفی کنند.

در همین حال، مسوولان دفاتر ولایتی شماری از احزاب سیاسی در بامیان (جنبش ملی اسلامی، وحدت اسلامی، حرکت اسلامی، پیوند ملی و افغان ملت) از حکم ریاست جمهوری مبنی بر تقرر محمد طاهر زهیر به عنوان والی جدید این ولایت، اعلام حمایت کردند.

محمد اکبری، فکوری بهشتی، عبدالرحمان شهیدانی و صفورا ایلخانی چهار نماینده مردم بامیان در مجلس نیز ادعا دارند که مردم بامیان از طاهر زیر، خاطره خوشی ندارند.

این موضوع با واکنش شدید اداره‌ی ارگان‌های محل رو به رو شد تا غلام جیلانی پوپل، رییس این نهاد گفت که دولت نمی‌تواند با تظاهرات مردم یک والی را مقرر یا برکنار کند.

او هشدار داد که دولت با توجه به منافع ملی و شایسته سالاری، برای هر ولایت والی و دیگر مقام‌های آنرا معرفی می‌کند.

سرانجام اما امروز ظاهر زهیر در همکاری با پولیس ضد شورش ولایت بامیان وارد ساختمان این ولایت شد.

او در میان شماری از باشنده گان بامیان صحبت کرد؛ اما متن سخنرانی او تا اکنون به رسانه‌ها مخابره نشده است.

طاهر زهیر، از چهره‌های برجسته در مبارزات انتخاباتی محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور بود.

اما شماری دیگر از باشنده‌گان ولایت بامیان از تقرری او به عنوان والی قدر دانی کرده و ابراز امیدواری کردند که در جریان کار او، بامیان شاهد تغییرات جدی باشد.

مطالب مرتبط

comments s

  1. بیصر عزیزی سخنگوی لوی سارنوالی الیوم ۱۱ سرطان ۱۳۹۴ راجع به حضور کسانیکه پول کابل بانک رادزدی نموده بودندو حاضر به پرداخت پول سرقت شدند. اشخاص که گپ از زورگوی و قدرت میزدند انند محمود کرزی و حسین فهیم برادر یگانه مارشال افغانستان بالاخره تسلیم شدن سر خم کردند.البته به اثری تعقیب و اصرار پیهم شخص محترم رهیس جمهور به گفته سخنگوی سارنوالی حاضر شدن پول ذمت خود را به اقساط تحویل دارند.
    متاسفانه موضوع را سنخگوی اداره لوی سارنوال بصور گنگ بیان کرد. نشود در آیند باز این اشخاص با همرایی اداره سارنوالی از تادیه پول سر باز زنند. باید بصورت واضح روشن دور از ابهام ذمت قرض دارای هریک رابا شهرت مکمل شان بیان میکرد و اینکه از طرف کدام شخص نظر بکدام صلاحیت پول غارت شده قسط نموده گزارش میداد. چه ضمانت معتبر گرفته شده که اقساط را به وقت معینه به خزانه دولت تحویل خواهد دادشد آیا تکتانه ومصارف اداری مطابق قانون بانکی بالای اصل پول سرقت شده اضافه شده. امید نکات فوق را اداره لوی سارنوالی روشن به اذهان عامه برساند چرا تا جاهیکه همه ملت خوب میداند اداره سارنوالی چندان طرف اعتماد مردم قرار نداردبا دزد دهن جوال را مانند گذشته هانگیرد. بالای شعله آتش کمی خاک بیاندازد در چشم مردم خاک بزند چرا این اشخاص اعتبار و حیثیت ندارند. بعد از چندی همان خرک و درک باشد کی داد وکی گر فت به گفته بزرگان و پول هم گم شود. حاجی صبور