وزیر مخابرات: پس از ۱۰۰ روز نخست کاری، قطعی انترنت نخواهیم داشت

عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که قطعی انترنت در جریان چند هفته گذشته به مشکل بزرگ شهروندان کشور مبدل شده است.8533656866_cb161da160_z

آقای وحیدی امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت که وزارت مخابرات در صد روز نخست کاری خود برنامه‌‎‌یی روی دست دارد تا از قطع شدن انترنت در آینده جلوگیری کند.

او گفت که در حال حاضر فایبر نوری از مسیر تورخم – کابل و کابل – مزارشریف امتداد دارد؛ اما در آینده نزدیک مسیر دوم آن از کویته – کندهار و کندهار کابل وصل خواهد شد.

وزیر مخابرات گفت که با وصل شدن این خط سیستم SMT64 فعال خواهد شد که بر بنیاد آن سرعت انترنت نیز تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.

ناامنی و افزایش حملات مخالفان مسلح دولت، ظاهرن بالای سیستم انترنتی کشور نیز تاثیر گذاشته و در جریان چند هفته گذشته بارها انترنت شماری از شهرهای بزرگ کشور قطع شده است.

شماری از مشتریان شبکه‌های مخابراتی و فایبر نوری گفته اند که در نبود انترنت یا ضعیف شدن سرعت آن، با مشکلات گسترده ای رو به رو می شوند.

قطعی انترنت، پروازهای هواپیماها، خدمات کاری وزارت ها و انترنت کلپ های شخصی را نیز با مشکلات بزرگی رو به رو کرده است.

وزیر مخابرات امروز برنامه‌های صد روز نخست کاری خود را معرفی کرد و گفت که تا سه ماه آینده تغییرات کیفی گسترده ایجاد خواهد شد.

عبدالرزاق وحیدی همچنان افزود که قرار است 15 مکتب و 5 دانشگاه در شهر کابل به فایبر نوری وصل شود و خدمات انترنتی رایگان در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

به گفته او، خدمات تحصیلی آنلاین نیز در این نهادهای آموزشی فعال خواهد شد.

وحیدی نام این مکتب و دانشگاه‌ها را نگفت اما تاکید کرد که وزارت مخابرات تلاش دارد تا برای حکومت داری بهتر و خدمات رسانی خوب به مردم، برنامه‌های تازه‌یی را عملی کند.

وزیر مخابرات افزود که تا سه ماه آینده، ظرفیت انترنتی افغانستان تا چهار برابر افزایش خواهد یافت و تا حدودی مشکلات شهروندان کشور نیز حل خواهد شد.

پیشتر وزیر تجارت و صنایع و وزیر حج و اوقاف برنامه های صد روز نخست کاری خود را معرفی کردند و از تطبیق پروژه ها و ارایه خدمات جدید به مردم خبر دادند.

مطالب مرتبط