گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی از کشتار غیرنظامیان در افغانستان رسما معذرت خواهی کرد

hekmatyar_g
گلبدین حکمتیار در رهبری حزب اسلامی از مخالفین مسلح دولت افغانستان است

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که یکی از طرفهای درگیر در جنگ افغانستان است به تازگی گفته است که از وابستگان قربانیان که در نتیجه حملات گروه اش بر نیروهای خارجی کشته شده اند پوزش میخواهد.

یک هیأت سه نفری حزب اسلامی که برای گفتگو با رئیس جمهور کرزی به کابل آمده اند این پیام را به دولت افغانستان و رسانه ها انتقال داده اند. آنان همچنان به نقل از حکمتیار گفته اند که این حزب مخالف هرگونه عملیاتی که به غیرنظامیان آسیب برساند میباشند.

غیرت بهیر، قاضی عبدالحی و امین کریم از جمله اعضای این هیأت و انتقال دهنده این پیام هستند.

امین کریم، عضو هیئت سه نفری حزب اسلامی می گوید:

«جنگ حزب اسلام به گونه‌ ی مشخص با خارجی ها است اما در شماری از موارد غیر نظامیان قربانی جنگ بر ضد نیروهای خارجی شده اند که حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از بازمانده گان آنان، رسما پوزش می خواهد»

این هیئت که در حال حاضر در کابل بسر میبرد در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان چنین ابراز نظر میکند:

«با در نظر گرفتن شرایط کنونی انتخابات شفاف وعادلانه امکان پذیر نیست و به همین دلیل حزب اسلامی مخالف برگزاری انتخابات است.»

اعضای این هیئت می افزایند: «هنوز هم در افغانستان جنگ به شدت جریان دارد و انتخابات در چنین اوضاعی معنای اصلی اش را از دست می دهد.»

در همین حال این هیئت سه نفری با رئیس کرزی رئیس جمهور وهمچنان شماری از نامزدان احتمالی ریاست جمهوری از جمله داکتر عبدالله عبدالله، داکتر اشرف غنی احمدزی، عبدالرب رسول سیاف، زلمی رسول و قیوم کرزی نیز دیدار و گفتگو کرده است.

این هیئت همچنان نامزدی قطب الدین هلال را که یکی از اعضای پیشین حزب اسلامی است به این حزب مرتبط نمیداند.

گفتنی است که همین اکنون گروه های مختلف از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در نقاط مختلف افغانستان با نیروهای امنیتی افغان و خارجی درجنگ است و بعضا در درگیری ها و مین گزاری های این گروه مردم ملکی نیز قربانی میشوند.

مطالب مرتبط