علومی: فعالیت‌های داعش را خنثا خواهیم کرد

وزیر امور داخله امروز (چهارشنبه) در دیدار با قطعات خاص پولیس در کابل گفت که گروه‌های هراس‌افگن نام‌های مختلف تلاش دارند تا امنیت افغانستان را با چالش رو به رو کنند.

11206110_655377937929227_7521827301223003013_nنورالحق علومی گفت که گروه‌های تروریستی که دیروز با نام‌های دیگر در افغانستان می‌جنگیدند، امروز زیر نام داعش تلاش دارند تا مردم را بکشند.

آقای علومی تاکید کرد که نیروهای امنیتی کشور با پشتیانی مردم و با تجهیزات بیشرفته، فعالیت‌های آنان را در نطفه خنثا خواهند کرد.

نخستین بار است که علومی پس از رسیدن به کرسی وزارت، از نیروهای قطعات خاص پولیس دیدار می‌کند.

به باور او، قطعات خاص پولیس و ارتش ملی، موثر ترین بخش نیروهای امنیتی هستند و باید بیشتر مورد توجه نهادهای بین‌المللی و حکومت باشند.

وزیر امور داخله در بخشی از صحبت‌های خود تاکید کرد که وزارت امور داخله بر بنیاد قانون و دستور ریاست جمهوری به نیروهای ویژه پولیس هدایت داده تا افرادی که امنیت مردم را به چالش می‌کشند برخورد کنند.

به گفته آقای علومی، گروه‌هایی که با استفاده از جنگ افزار در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند و امنیت شهر و مردم را می شکنند، از سوی نیروهای امنیتی به خاک و خون کشیده خواهند شد.

او به ماموران ویژه پولیس دستور داد، با هراس‌افگنانی که تسلیم می‌شوند برخورد بشردوستانه داشته باشند.

در حال حاضر دولت افغانستان بیش از ۱۵۰ هزار پولیس در خدمت دارد که بخشی از آنرا قطعات خاص تشکیل می‌دهد.

کشف و بازداشت چهره‌های بزرگ هراس‌افگنان، خنثاسازی حملات هراس‌افگنانه و عملیات‌های ویژه از کارهای اصلی این بخش نیروهای پولیس دانسته شده است.

در همین حال، وزیر امور داخله تاکید کرد که تلاش دارد تا بخش هوایی و زمینی قطعات خاص را تا حد امکانات مورد پشتیانی قرار دهد تا عملیات را مستقلانه و با موفقیت انجام بدهند.

نگرانی‌ها از افزایش ناامنی و فعالیت گسترده گروه‎‌های مخالف مسلح دولت نگرانی‌های شدید را به وجود آورده است.

دیروز نیز مجلس سنا محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور را استجواب کرد و هشدار دادند که امریکا در مورد مفاد موافقت‌نامه‌ی امنیتی بی توجهی کرده است.

سناتوران و شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان بارها تاکید کرده بودند که امریکا به وعده‌هایش در این سند عمل نکرده است.

آقای اتمر اما دیروز در پاسخ به سوالات سناتوران گفت که در جریان چهار ماه گذشته امریکا به ماده‌های این موافقت‌نامه عمل کرده است.

او گفت که روزانه امریکا دوازده میلیون دالر به نیروهای امنیتی افغانستان می‌دهد که این موضوع جز قرار داد امنیتی است.

اتمر همچنان داعش را تروریزم منطقه‌یی دانسته و هشدار داد که این گروه بالای جغرافیای افغانستان چشم دوخته است.

مطالب مرتبط