قهرمان آزادی بیان، لقب جدید حامد کرزی

شورای خبرنگاران افغانستان حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور را لقب “قهرمان آزادی بیان” داده و گفته است که رسانه ها در حکومت زیر رهبری وی پیشرفت های بی پیشینه داشت.

186181150JO005_Day_1_9th_Woاز قول آقای کرزی در خبرنامه‌‎ی که از دفتر وی انتشار یافته نگاشته شده که “آزادی بیان در فرهنگ مردم ما ریشه های عمیق دارد و نه دست آورد من نه از هم حکومت من بود”.

افغانستان یکشنبه از روز جهانی آزادی رسانه های تجلیل کرد.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی رییس جمهور غنی نیز در پیامی گفته است که دولت برای رشد بیشتر رسانه ها و آزادی بیان تلاش خواهد کرد.

آقای غنی همچنان در این بیانیه گفته است که در مقایسه با کشورهای منطقه، رسانه ها در افغانستان در وضعیت “بسیار خوبی” قرار دارد.

همزمان با تجلیل از روز آزادی رسانه، سازمان های حامی خبرنگاران از افزایش چهل در صدی در موارد خشونت با خبرنگاران در شش ماه گذشته خبر دادند.

بر اساس گزارش شورای خبرنگاران افغانستان، در یک سال گذشته هشت خبرنگار بشمول دو خبرنگار خارجی در افغانستان کشته شد و یکصد و بیست مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است.

نهادهای مدافع آزادی بیان خشونت ها در مقابل خبرنگاران را به مخالفین مسلح دولت، گروهای تبهکار و نیروها و مقام های امنیتی افغانستان نسبت می دهند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط