ویندوز ۱۰و خلاقیت های شرکت مایکروسافت در اخرین نسخه ویندوز قبل ار انتشار

شرکت مایکروسافت که ویژگی حاشیه­ های شفاف و بلوری در پنجره­ ها، منوی شروع و نوار ابزار که در ویندوز۷ وجود داشت و در ویندوز ۸کنار گذاشته بود را قرار است دوباره در ویندوز 10 استفاده کند. علاوه بر آن، تغییرات و نوآوری­های دیگری نیز از صداها گرفته تا بهبود کورتانا در نمونه تازه نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ رونمایی شده­ اند.495914_614

به گزارش افق، قرار است شرکت مایکروسافت در جریان معرفی رسمی بیلد ۲۰۱۵ گفته است که بازگشت این ویژگی به علت درخواست­های کاربران بوده است.

شرکت مایکروسافت قصد دارد در فضای کلی سیستم عامل شفافیت معمولی را در حد ۵۰ درصد فعال کند و ۵۰ درصد دیگر به افکت بلورهای شبنم مانند اختصاص پیدا می­کند و چنان چه افکت بلور برای کاربران جذاب باشد، محدوده­های بیشتری به آن اختصاص پیدا می­کنند و حتی ممکن است به جای شفافیت معمولی قرار بگیرد.

در نمایش دیگری از بیلد جدید ویندوز ۱۰ می­توانید تغییراتی را در «کاشی­های زنده» (Live Tiles) ببینید.

حرکت رفت و برگشت کاشی­ها که قبلا به شکلی ساده نمایش داده می­شد نیز اکنون به صورت سه بعدی طراحی شده است.

مایکروسافت، (به انکلیسی: Microsoft Corporation) شرکت کامپیوتری امریکایی و چند ملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالات واشنگتون،ایالات متحده امریکا قرار دارد. این شرکت، بزرگترین شرکت ارائه نرم افزار کامپیوتر در دنیاست، که به انتشار کتاب و تولید محصولات چند رسانه ای و ارائه خدمات ادرس الکترونیکی نیز می‌پردازد.

مایکروسافت درسال مالی ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۶۲ میلیارد دلار درآمد فروش، بیش از ۱۸ میلیارد دلار سود خالص و ۸۹٬۰۰۰ کارمند در کشورهای مختلف دنیا داشته است.

فعالیت اصلی آن در زمینهٔ طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائهٔ خدماتنرم افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای می‌باشد.

پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم عامل «ویندوز» و نرم‌افزار «افیس» است و شعار اصلی شرکت «یک رایانه روی هر میز و در هر خانه، که نرم‌افزارهای مایکروسافت را اجرا کند.» می‌باشد.

 این دو محصول با سهمی حدود ۹۰٪ در سال ۲۰۰۳ برای شرکت مایکروسافت و در سال ۲۰۰۶ برای ویندوز جایگاه مهمی در بازار فروش محصولات کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای رومیزی پیدا کردند.

مطالب مرتبط