ریاست جمهوری در برابر مخالفان مسلح دولت جهاد اعلام کرد

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در اعلامیه‌ی رسمی و با استناد به یکی از آیه‌های “قرآن کریم” جهاد و نبرد در برابر مخالفان مسلح دولت را اعلام کرد.

President-Ashraf-Ghani-sp-012در خبرنامه آمده است که “حکومت افغانستان به مردم خویش اطمینان و به دشمنان خود اخطار میدهد که نیروهای ملی امنیتی ما در حالیکه به صلح منحیث یک امر الهی و ارزش انسانی پابند اند، آنها همچنین در دفاع و حراست از نوامیس ملی و دینی خویش در کنار مردم خود ایستاده بوده و در برابر هر گونه تهدید با تمام توان و شجاعت مبارزه خواهند کرد.”

آیت قرآن:

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ

سوره حج، آيت ۳۹
ترجمه: برای کسانیکه جنگ بر آنها تحمیل شده است، اجازهء جهاد داده شده چون آنها مورد ستم قرار گرفته اند و خداوند بر یاری آنها توانا است.

بر بنیاد خبرنامه، حکومت افغانستان بار دیگر از علما، مردم و جامعه مدنی میخواهد تا نیروهای امنیتی شانرا در وظیفه مقدس دفاع از نوامیس ملی و دینی خویش، تنها نگذاشته و مطابق ارشادات دین مقدس اسلام وجیبه دینی و میهنی خود را برای حفظ و تحکیم وحدت ملی در کشور شان ادا نموده و به این روند جاری انسان کشی و فساد نقطه پایان بگذارند.

در خبرنامه همچنان آمده است که تروریستان تلاش دارند تا با ایجاد وحشت و خشونت در دل مردم افغانستان هراس ایجاد کرده و آنان را نسبت به نظام و کشورشان دلسرد کنند.

خبرنامه تاکید کرده است که مردم افغانستان هرگز در برابر ظلم و بی عدالتی سر تعظیم خم نکرده و تسلیم نخواهد شد.

در خبرنامه نوشته است که جنگ افغانستان،جنگ تحمیلی است و باید برضد هراس افگنان جهاد صورت گیرد.

این نخستین باری است که حکومت افغانستان بر بنیاد آیت قرآن، جهاد را در برابر مخالفان مسلح دولت اعلام می‌کند.

تا اکنون مشخص نیست که واکنش مردم و جامعه مدنی در برابر این اعلامیه چیست؛ اما ظاهرن افزایش ناامنی و نبردهای رو در رو در کشور سبب شده تا رییس جمهور این تصمیم را بگیرد.

پیشتر آقای غنی در بدخشان نیز اعلام کرد که حاضر جان خود را برای دفاع از کشورش بدهد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. حتما فتوای جهاد را مولوی جانکری تحت قیادت ولیرق ع وغ داده عقل هم چیزی خوبی بوده که مشران ما متاسفانه ازآن محروم هستند حالا دیگه کار افغانستان به جایی رسیده که امریکا هم علیه مسلمانها توسط مسلمان نماهای نوکر خود در افغانستان اعلان جهتد میکند بسیتر خنده دار است