گزارش وزارت دفاع امریکا: تلفات نیروهای افغان 79 درصد افزایش یافته است

مقام های وزارت دفاع آمریکا از افزایش 79 درصدی تلفات نیروهای امنیتی افغانستان در شش ماه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر می دهند.

resized_245172_822مقام های وزارت دفاع آمریکا با نشر گزارشی گفته اند که شماری زیاد نظامیان افغان درفصل تابستان سال جاری درجنگ علیه هراس افگنان کشته شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته 79 درصد افزایش یافته است.

درگزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است:

«ارتش افغانستان توانایی نبرد با هراس افگنان را دارد و می تواند از دست آورد دوازده ساله این کشور بصورت درستش محافظت نماید اما بعد ازسال 2014 میلادی نیروهای امنیتی افغان باید حمایت شوند وعدم حمایت جامعه جهانی از ارتش افغانستان، این کشور را با خطرات جدی روبرو خواهد ساخت.»

درگزارش همچنان گفته شده است که اگر نیروهای امنیتی افغان حمایت شوند، آنان راه خود را بمنظور ادامه نبرد با هراس افگنان پیدا خواهند کرد.

ازسوی دیگر این گزارش به تلفات سربازان خارجی درافغانستان نیز اشاره نموده وگفته است که تلفات سربازان خارجی درسال جاری نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، تلاش های گروه طالبان درتابستان سال جاری بمنظور تصرف شماری از ولسوالی های افغانستان افزون تر شده تا از طریق اشغال این ولسوالیها، برشهرهای کلیدی افغانستان حمله کنند.

این گزارش وزارت دفاع آمریکا درحالی نشر گردیده است که قرار است سربازان خارجی در پایان سال 2014 میلادی از افغانستان بیرون شوند و مسئوولیت کامل امنیتی کشور را به عهده نیروهای امنیتی بسپارند.

مطالب مرتبط