در پیوند به کشتار مسافران شاهراه کابل-غزنی 15تن بازداشت شدند

مسوولان امنیتی در ولایت میدان وردک از دستگیری 15 تن به اتهام شلیک بر موترهای شاهراه کابل-غزنی وکشتن 13 تن غیر نظامی در این ولایت خبر دادند.

به گزاش افق، خلیل اندرابی فرمانده پولیس ولایت میدان وردک امروز (سه شنبه 11 حمل) در گفتگوبا رسانه‌‌ها گفته است که این افراد شب گذشته طی یک عملیات 142779259255برنامه ریزی شده دستگیر شدند.

یک هفته‌پیش گروهی از افراد در منطقۀ هفت‌آسیاب ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک، در مسیر شاه‌راه کابل- غزنی ۱۳تن از غیر نظامیان که یک زن نیز شامل آن بود، کشتند.

با این وجود فرمانده امنیه ولایت میدان وردک می‌گویدد که نیروهای امنیتی بر بنیاد مدرک‌ها و آگاهی‌هایی که از پیش داشتند عملیاتی را در منطقۀ خنجای ولسوالی سیدآباد میدان‌وردک انجام داده و این افراد را بازداشت کردند.

این مقام امنیتی کشور همچنان گفته است که در میان بازداشت شدگان فرزند یک فرمانده مهم طالبان که به تازگی به گروه داعش پیوسته است نیز دیده می‌شود.

طالبان مسلح درتااکنون در این خصوص اظهار نظری نکرده است ولی مقام‌ها در ولایت میدان وردک می‌گوید روند بررسی به پرونده این 15 تن شروع خواهد شد.

ولایت میدان وردک یکی از ولایت‌های نا امن کشور است و جاده گذشته از این ولایت نیز به جاده مرگ یا قبرستان تیلرهای باربری معروف است.

مطالب مرتبط