انفجار بمب در مقابل دروازه دانشگاه زراعت قندهار

گزارش‌های رسیده از ولایت قندهار در جنوب افغانستان حاکی از آن است  وقوع یک انفجار نسبتا نیرومند این شهر جنوبی کشور را لرزانده است.

به گزارش افق، به نقل از مسوولان محلی این ولایت این انفجار حوالی ساعت 11:30 امروز ( سه شنبه11 حمل) در  مقابل دانشگاه زاعت  قندرهار رخ داده است.gar

صمیم خپلواک، سخنگوی ولایت قندهار با تایید این رویداد گفته، انفجار زمانی رخ داد که مواد منفجره کارگذاری شده در مقابل دانشکده زراعت انفجار داده شد.

به گفته‌ای این خپلواک این انفجار توسط یک ماین کنترل از راه دور صورت گرفته است.

گفته می‌شود که در این رویداد فقط یک نفر را زخمی کرده و تلفات دیگری در پی نداشته استاما دروازه ورودی و شیشه های ساختمان دانشکده زراعت شکسته شده است.

پس از ین رویداد نیروهای امنیتی به محل انفجار رسیده و منطقه تحت کنترل پولیس است و تحقیقات پیرامون چگونگی وقوع و عاملان این این انفجار آغاز گردیده است.

تا کنون فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است ولی شهر قندهار شهریست که طالبان در آن نفوذ گسترده ای داشته ومعمولا رویداد‌های از این دست به پای طالبان مسلح گذاشته می‌شود.

گفتنی است که ولایت قندهار در جنوب کشور یکی از نا امن ترین ولایت‌های کشور است که در آن طالبان از نفوذ بالایی برخوردار بوده و بخش‌های از این ولایت نیز تحت نفوذ طالبان اداره می‌شود.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط