وزارت دفاع کشته شدن افراد ملکی در عملیات ارتش در غزنی را تکذیب کرد

گزارش‌هایی منشتر شده بود که در علمیات نیروهای امنیتی در ولایت غزنی نزدیک به هفتاد نفر از افراد ملکی کشته شده است و والی این ولایت این نیز آمار تایید کرده بود و اعاد کرده بود که او خودش از مناطقی که عملیات در آن جا صورت گرفته است بازدید کرده است ولی وزارت دفاع ملی امروز این خبر را تکذیب کرده اعلام داشته است که کشته شدگان شبه نظامیان در این ولایت به 68 تن رسیده است.

به گزارش افق، به نقل خبرنامه وزارت دفاع ملی، در جریان عملیات نصرت که به رهبری وزرات دفاع و همکاری دیگر نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی‌های، اندر، ده‌یک، 69f6c82a71f5d441983c6eee7db85715_XLواغظ ولایت غزنی که از تاریخ سوم حمل شروع شده بود تا کنون 68 تن از طالبان مسلح تروریست کشته شدند.

در ای عملیات که به منظور تامین امنیت و پاکسازی این مناطق از وجود طالبان مسلح راه اندازی شده است علاوه بر کشته شدن این تعداد 31 تن دیگر از این مخالفان مسلح نیز زخم برداشتند.

وزارت دفاع به نقل از آمریت امور عامه فرماندهی 203 تندر گفته است که این آمار کشته شدگان طالبان از آغاز عملیات تاکنون است ولی در این عملیات 180 حلقه ماین نیز کشف و خنثی گردیده است .

در خبرنامه وزارت دفاع آمده که در این عملیات شمار زیادی سلاح و مهمات نیز به دست نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان افتاده  ویک عراده موتر و 12 عراده موتر سایکل دشمن نیز تخریب گردیده است .

این خبرنامه می‌افزاید که در عملیا تصفیوی غزنی دوتن از منسوبان ارتش افغانستان کشته و18 تن دیگر نیز زخم برداشتند.

وزارت دفاع تاکید کرده است که قرار راپور اوپراتیفی فرماندهی 203 تندر در این عملیات هیچ نوع تلفات ملکی گزارش داده نشده است لذا خبر ادعای 70 نفر تلفات ملکی بی اساس میباشد .

با این وجود معلوم نیست که والی غزنی دقیقا به کجا مراجعه کرده و چه کسی آمار کشته شدن افراد ملکی را به وی گزارش کرده است چیزی که وزارت دفاع آن را رد می‌کند که باید پاسخگو باشد.

 گفتنی است که وزارت دفاع ملی در یک خبرنامه جداگانه دیگر نیز آورده است که طی 24ساعت گذشته درنتیجه عملیات تصفیوی منسوبین اردوی ملی که به منظور استقرارصلح وآرامش درمربوطات ولایات ننگرهار، خوست، غزنی، ارزگان، سرپل وفراه، راه اندازی گردید است 11 تن مخالف مسلح کشته ،11 تن زخمی ، 4 تن دستگیر و یکمقدار مهمات بدست آمده و62 حلقه ماین کشف و از بین برده شد .

همچنین در این خبرنامه ذکر شده است که در اثر اتش باری سلاح ثقیل دشمن و انفجار ماین کنار جاده 9 تن از منسوبان اردوی ملی کشته شدند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط