عبدالله: روابط تنش‌آلود کرزی با امریکا بزرگترین فرصت‌ها را نابود کرد

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در حاشیه‌ی سفرش به امریکا گفته است که افغانستان به روابط نیک با امریکا نیازمند است.

به باور او، روابط تنش‌آلود حامد کرزی با امریکا سبب شد تا افغانستان فرصت‌های خوبی را از دست بدهد.

1-ab-ffdآقای عبدالله به گونه‌یی از سیاست رییس جمهور پیشین کشور در برابر امریکا انتقاد کرده و بر گسترش روابط کابل – واشنگتن تاکید کرده است.

رییس اجرایی گفت: “بخاطر موقف که حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان با امریکایی‌ها گرفته بود، ما خیلی از فرصت ها را از دست دادیم. این کار به گونه‌ی عمدی و قصدی از سوی کرزی انجام شد که هیچ سودی به افغانستان نداشت.”

به گفته‌ی او، رقابت‌های سیاسی اصلن به فایده‌ی کشور نیست و رییس اجرایی و رییس جمهور در مورد منافع کلان ملی رقابت‌ها را کنار گذاشته اند.

او همچنان افزود: “ما رقابت‌‎هایی که در جریان کارزارهای انتخایات ریاست جمهوری داشتیم پشت سر بگذاریم تا با چالش‌های هم چون طالبان، ناامنی و هراس افگنی مبارزه کنیم و نیز از فرصت‌های که در پیش رو داریم، استفاده‌ی بهینه را داشته باشیم.”

رییس اجرایی باور دارد، دروازه گفت‌و وهای صلح برای طالبان باز است و خواست مردم هم صلح با طالبان است.

پیشرط های حکومت برای پیوستن به نظام سیاسی افغانستان همین است که آنان تفنگ های شان را به زمین بگذارند؛ پیوندهای شان را با دیگر هراس افگنان از جمله القاعده قطع کنند و از خشونت دست بردارند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط