اعتصاب کاری استادان بخش شبانه دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی

در پی عدم پرداخت چندین ماه حقوق استادان دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی استادان این دانشگاه به رسم اعتراض دست به اعتصاب کاری زدند.

به گزارش افق، این استادان که چندین ماه حقوق شان پرداخت نشده است ضمن اقدام به چنین کاری به دولت هشدار دادند تازمانی که حقوق و معاشات شان به صورت images__stories__1393__2__tallin-1کامل پرداخت نشود به اعتراض و اعتصاب شان ادامه خواهند داد.

گفته می‌شود که از نه ماه بدینسو حقوق این استادان پرداخت نشده است

در همین حال یکی از استادان این دانشگاه اقای پشتون شیرزاد آمر دیپارتمنت پشتوی دانشگاه تعلیم و تربیه به رسانه‌ها گفته است این جمع حدود 9ماه می‌شود که هیچ حقوقی از دولت افغانستان دریافت نکرده اند.

این درحالی است که مسووولان در وزارت تحصیلات عالی طی اظهاراتی گفتند که وزارت تحصیلات عالی در پی رفع این مشکل است و به زودی این مشکل حل خواهد شد.

عظیم نوربخش سخنگوی وزارت تحصیلات عالی به رسانه‌ها گفته است که وزارت تحصیلات عالی در حال چانه زنی و تماس با وزارت مالیه است و به زودی این مشکل رفع خواهد شد.

گفته می‌شود که به دلیل اعتصاب کاری این استادان آزمون ماستری بخش شبانه وزارت تحصیلات عالی به تعویق افتاده است.

از سوی هم بخشی زیادی از کسانی که در کانکور شرکت کردند در بخش شبانه‌ای دانشگاه پذیرفته شده اند که با این اعتصاب آن‌ها نیز در بلا تکلیفی به سر می‌برند.

 خبرگزاری افق

مطالب مرتبط