شمع افروزی به یاد فرخنده و آزادی 31 کبوتر به یاد مسافران ربوده شده در کابل

در ادامه‌ای واکنش‌ها به قتل فجیع فرخنده و ربوده شدن 31 مسافر هزاره در شاهراه قندهار- کابل فعالان رسانه‌ای و فرهنگی شمع روشن کردند و به شکل نمادین 31 کبوتر را از قفس آزاد کردند.

به گزارش افق، شام روز گذشته (پنجشبه 6حمل) شماری از فعالان رسانه ای و فرهنگی با تجمع در غرب کابل با روشن کردن شمع یاد و خاطر فرخنده را گرامی داشته و insskدر یک اقدام نمادین دیگر 31 کبوتر را به یاد 31 مسافر از قفس رها کردند.

آنان، با آزاد کردن ۳۱ کبوتر از قفس به شکل نمادین خواستار آزادی گروگان ها، از سوی مردان ناشناس شده و از مسوولان دولتی خواستند تا این افراد را به فراموشی نسپارند.

فرخنده، هفته گذشته از سوی شماری از اراذل و اوباش در شاه دوشمشیره کابل، کشته و جسدش به شکل بی رحمانه‌ای به آتش کشیده شد.

قتل فرخنده با واکنش‌های گسترده داخلی و جهانی روبرو شد، شمار زیادی از نهادها و نیز هزاران شهروند کشور، با برگزاری همایش هایی از او تجلیل کردند.

همچنان شمار زیادی از نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای، از آنچه سکوت حکومت در برابر سرنوشت ۳۱ گروگان هزاره خوانده شده به شدت انتقاد کردند.

آنان در حالی از سرنوشت این ۳۱ نفر ابراز نگرانی کرده‌اند که روز گذشته نیز طالبان مسلح، نزدیک به ۲۰ شهروند دیگر را در ولایت ارزگان به گروگان گرفتند.

شرکت کنندگان مراسم امروز که در کارته چهار کابل برگزار شده بود، از نهادهای حکومتی خواستند تا در برابر سرنوشت گروگان ها، بی تفاوت نبوده و در این راستا، تلاش کنند.

آنان همچنان از ارگان های عدلی و قضایی کشور خواستند تا عاملان قتل فرخنده را به اشد مجازات محکوم کنند.

علاوه بر مراسم امروز در کارته چهار، در ولایت‌های مختلف نیز شماری از فرهنگیان و شهروندان کشور، با برپایی همایش هایی خواستار مجازات عاملان قتل فرخنده شدند.

گفتنی است که این این اعتراض‌ها تنها در افغانستان ختم نشده بلکه به در کشورهای مختلفی چون استرالیا و کانادا نیز اعتراضات مشابهی صورت گرفت.

مطالب مرتبط