نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که مذاکره با طالبان پاکستانی را رسما شروع کرده است

130514191119_paنواز شریف، نخست وزیر پاکستان، اعلام کرد که کشورش گفتگو با طالبان پاکستانی را برای توقف کشتار مردم بیگناه و نیروهای امنیتی شروع کرده است.

طالبان پاکستانی که اتحادی از گروه های مختلف می باشند، جدا از متحدان شان یعنی طالبان افغانستان دست به عملیات می زنند تا یک دولت اسلامی را در پاکستان تشکیل دهند.

حکومت پاکستان کوشیده است در مورد یک راه حل صلح آمیز با طالبان کند تا به این جنگ چند ساله پایان داده شود. اما نیروهای مرتبط به القاعده پیش از این گفته بودند که حاضر به مذاکره نیستند.

کمیشنری عالی پاکستان در لندن با نشر اعلامیه ای گفت: «نخست وزیر اطلاع داده است که گفتگو با طالبان شروع شده است».

در این اعلامیه با ابراز این که پاکستان قابلیت های خود را در مبارزه با تروریسم بالا می برد، علاوه شده است: «او (نواز شریف) گفت امیدوار است و دعا می کند که این گفتگوها در چهارچوب قانون اساسی پاکستان موثر تمام شود».

شریف همچنان هنگام ملاقات با نیک کلیگ، معاون نخست وزیر بریتانیا در مورد روابط پاکستان با هندوستان، بازار جهانی انرژی و اصلاحات اقتصادی در پاکستان نیز صحبت کرده است.

در اوایل این هفته دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا میزبان یک ملاقات بین نواز شریف و حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در لندن بود. آنها در مورد پروسه صلح در افغانستان باهم مذاکره کردند.

بعد از آن، یک هیئت بزرگ نمایندگان حکومت پاکستانی با سایر مقام های بریتانیایی دید و بازدید کرده اند.

طالبان پاکستانی در گذشته گفته بودند تا زمانی که اردوی این کشور از محلات مورد استفاده آنها بیرون نروند و همچنین زندانیان شان رها نگردند، سلاح شان را به زمین نخواهند گذاشت.

مطالب مرتبط