درگیری طالبان و افراد وابسته به گروه داعش در جنوب افغانستان

مسوولان نظامی کشور از درگیری شبه نظامیان طالبان و افرادی وابسته به گروه داعش در ولایت زابل در جنوب افغانستان خبر می‌دادند.

به گزارش افق، تورن  جنرال واصف شاه یکی از مقام‌های قول اردوی 205 در جنوب کشور ضمن تایید این رویداد به رسانه‌ها گفته است که این درگیری در ولسوالی _-122ارغنداب بین دو گروه شورشی و مسلح اتفاق افتاده است.

جنرال واصف همچنان گفته است که این درگیری پس از آن رخ داده است که ابتدا طالبان محلی و افراد مسلح خارجی وفادار به گروهک داعش دچار تنش‌های لفظی و منازعه‌‌ای غیر مسلحانه شده ولی بعدا به درگیری کاملا مسلحانه بین دوگروه تبدیل شده است.

هرچند که طالبان مسلح در این خصوص تا اکنون اظهار نظر و ادعایی نکرده است ولی این مقام‌ امنیتی می‌گوید در این درگیری هفت تن از مخالفان مسلح دولت کشته و چهار عضوگروه داعش به اسارت گرو طالبان در آمده و خلع سلاح شدند.

قابل ذکر است که ديروز جنرال عبدالحميد قوماندان قول اردوى ٢٠٥ در جنوب به پژواک گفته بود که در جريان  عمليات عليه  مخالفين مسلح در ولسوالى خاک افغان  ٤٨ مخالف مسلح کشته است که تعداد زياد آنها خارجى اند.

این درگیری در حالی بین این دوگروه مخالف مسلح صورت می‌گیرد که از دوروز بدینسویکی از بزرگترین عملیات نیروهای امنیتی کشور در این منطقه به قصد 31 تن مسافر ربوده شده جریان دارد.

این عملیات بازتاب گسترده‌ای در صفحات اجتماعی داشته و بیشتر کاربران به نقل از صفحه فیسبوک سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نوشتند که در عملیات دیروز بیش از 100 تن از مخالفان مسلح کشته شدند.

مسوولان امنیتی نیز در اظهارات شان دیروز تاکید کردند که شماری از اتباع خارجی وابسته به گروه‌های مخالف مسلح نیز در بین کشته شده گان وجود دارد که نمونه عینی و واقعی آن یک زنی قرقیزستانی است که در حال مجروح بازداشته شده و ظاهرا فقط به زبان روسی می‌تواند صحبت کند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط