اعتصاب کاری گسترده باشندگان هرات به بلند بودن قیمت برق در این ولایت

باشندگان هرات در اعتراض به بالا بودن قیمت برق دست به اعتصاب کاری گسترده ای در این شهر زده است.

این اعتصاب روز گذشته (چهارشنبه 13 حوت) شروع شد و گفته می شود تا فردا (جمعه 15 حوت) ادامه خواهد داشت. اعتصاب کنندگان گفته اند که اگر دولت به خواست های آنها رسیدگی نکند؛ فردا تصمیم دیگری خواهد گرفت.

اعتصاب

حاجی کامران رییس شورای ولایتی هرات به خبرگزاری افق گفت که با گذشت یک روز از اعتصاب کاری گسترده باشندگان هرات، هنوز هم مسئولین شرکت برشنا به خواسته های آنها پاسخی نداده است. آقای کامران می گوید که باشندگان هرات از دولت و خصوصا شرکت برشنا می خواهد که به خواسته های آنها توجه کرده و قیمت برق را پایین بیاورد.

این اعتصاب ها سراسر شهر هرات را شامل می باشد و تمام مردم هرات حتی در ولسوالی های اطراف آن به این اعتصاب ها پیوسته است.

خلیل پارسا فعال مدنی و از هماهنگ کنندگان این اعتصاب به افق گفت که تمام باشندگان هرات بجز از نانوایی ها، شفاخانه ها و دواخانه ها در این اعتصاب شرکت کرده و هم اکنون دروازه های فروشگاه ها و دکان ها در بخش های عمده شهر هرات بسته است.

رییس شورای ولایتی هرات می گوید شرکت برشنا قیمت برق را از پنج افغانی در هر کیلو وات برق به چهار اعشاریه دو افغانی پایین اورده است.

اما خلیل پارسا می گوید که این قیمت نیز مورد قبول باشندگان هرات نیست. به گفته پارسا مردم هرات می خواهد قیمت برق از این هم پایین آورده شود و نیز نوسانات شدید برق در این ولایت از بین رود. به گفته پارسا مردم هرات می خواهد سیستم پول برق در هرات باید به شکل تصاعدی باشد و نیز مردم هرات حتی قیمت سه افغانی برای هرکیلو وات برق را نیز قبول ندارند.

حاجی غلام فاروق نظری نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان می گوید که مسئولین شرکت برشنا در صحبت با نمایندگان هرات قیمت برق را چهار اعشاریه دو افغانی پایین آورده و آنها تلاش می کند این مشکل را به شکل عادلانه میان شرکت برشنا و مردم هرات حل نماید.

یکی از هماهنگ کنندگان این اعتصاب به افق گفت که تمام باشندگان شهرهرات در این اعتصاب شرکت کرده و حتی دامنه این اعتصاب ها به ولسوالی های اطراف آن نیز رسیده است.

باشندگان شهر هرات اخیرا چندین بار به بلند بودن قیمت برق در این شهر دست به اعتراض زده اند. ده روز پیش نیز هزاران باشنده هرات با تجمع در چوک گلها

به بلند بودن قیمت برق اعتراض کردند و به دولت هشدار دادند که اگر قیمت برق را پایین نیاورند؛ آنها بیل برق شان را پرداخت نخواهند کرد.

در حال حاضر قیمت هرکیلو وات برق در این ولایت پنج افغانی محاسبه می شود.

سلیم برومند – کابل

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط