انفجار بمب کنار جاده ای در ولایت غزنی جان 18 نفر را گرفت و چندین تن دیگر را زخمی کرد

در انفجار یک ماین کنار جاده یی در ولایت غزنی 18 فرد ملکی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. بیشتر قربانیان این انفجار که به یک مراسم عروسی در قریه مجاور می رفتند، زنان و دختران جوان می باشند.

5634565685احمد علی احمدی، معاون والی غزنی گفت که این افراد ملکی شام یکشنبه (5 عقرب) در یک موتر بس عازم محفل عروسی بودند که در مسیر راه با یک ماین کنار جاده یی برخورد کرد.

به گفته او، در این انفجار در ولسوالی “اندر” ولایت غزنی 14 زن، 2 مرد و 2 کودک کشته شدند. به گفته او، پنج تن از سرنشینان این موتر بس زخمی گردیدند.

اسدالله انصافی، معاون قوماندان امنیه غزنی شمار تلفات این حادثه را تایید کرد. او به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که همه زخمیان حادثه زن می باشند و وضعیت دو تن از آنها وخیم است.

هنوز مسوولیت این انفجار را کسی بر عهده نگرفته است، اما بمب های کنار جاده یی سلاح اصلی طالبان بر علیه سربازان بین المللی و حکومت افغانستان است که غالباً از میان مردم ملکی قربانی می گیرد.

“اندر” یکی از چند ولسوالی های ولایت غزنی است که طالبان در برخی محلات آن حضور دارند و گاهگاهی نیروهای امنیتی را هدف قرار می دهند.

آمار سازمان ملل متحد نشان می دهد که بمب های کنار جاده یی و مواد انفجاری جاسازی شده عامل اصلی تلفات ملکی در افغانستان است.

مطالب مرتبط