ایران در واکنش به کشته شدن 18 مرزبانش، 16زندانی سیاسی بلوچ را اعدام کرد

در حمله گروهی مسلح به مرزبانان هنگ سراوان در ولایت/استان سیستان و بلوچستان ایران دست‌کم ۱۴ مرزبان ایرانی کشته شدند. ۶مرزبان زخمی و حدود ۳ تن دیگر ربوده شده‌اند. ایران به تلافی این حمله، ۱۶ مخالف بلوچ را اعدام کرد.

184605_401,00شامگاه جمعه (۲۵ اکتبر) گروهی مسلح به هنگ مرزبانی ایران در ولایت/استان سیستان و بلوچستان حمله کردند. در پی درگیری‌های مسلحانه‌ای که میان دو طرف رخ داد، دست‌کم ۱۴ سرباز مرزبانی ایران کشته شدند.

هدایت‌الله میرمرادزهی، نماینده مردم سراوان در مجلس، روز شنبه (۲۶ اکتبر) در گفت‌وگو با خبرگزاری “تسنیم” در مورد حمله افراد مسلح به منطقه‌ای در سراوان گفته است:

«غروب روز گذشته اشرار و ضدانقلاب به نیروهای مرزبانی و هنگ مرزی در حوالی پاسگاه ۱۶۷ گزبستان حمله می‌کنند و تعداد ۱۷ نفر از ماموران را به شهادت رسانده و ۷ نفر را مجروح کرده و از منطقه متواری می‌شوند.»

در خبرهای بعدی تعداد کشته‌شدگان ۱۴ نفر و مجروحان ۶ تن اعلام شد.

نماینده مردم سراوان در مجلس با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که این افراد مسلح از چه گروهی بوده‌اند، گفت که اطلاعات دقیقی هنوز از این حادثه در دست نیست و هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است

این نماینده مجلس افزود که پس از وقوع این حادثه، مجروحان به بیمارستان سراوان منتقل شدند.

درهمین حال خبرگزاری مهر گزارش داد که میان ۶ تا ۸ سرباز توسط افراد مسلح ربوده و به پاکستان منتقل شده‌اند. اما درآخرین گزارشها معاون امنیتی- انتظامی وزارت داخله/کشور ایران تعداد گروگان‌ها را ۳ تن عنوان کرده است.

مطالب مرتبط