مردم فراه: سربازان داعش در فراه به 400 تن رسیده است

براساس گزارش‌های مردم شماری ازافراد وابسته به گروه داعش درولایت فراه به 400 تن رسیده است درحالیکه نیروهای دولتی از آغاز عملیات نظامی برمواضع این گروه خبرمیدهد که براساس گفته سران امنیتی درفراه تعداد این افراد به 80 تن میرسد.

به گزارش افق، شماری از نمایند گان مردم در شورای ولایتی فراه می‌گویند: سکوت معنی دار سران حکومت وحدت ملی  ونهاد‌های امنیتی درقبال گروه داعش وطالبان 0deecfce5c27a5bf570c73153f456838_XLمسلح باعث نگرانی جدی مردم این ولایت شده است.

فرید بختوررییس شورای ولایتی فراه می‌گوید: افراد داعش در برخی ولسوالی‌های فراه وهلمند حضور پیدا کرده‌اند و درحال سربازگیری هستند.

حاجی کریم خان یک تن ازبزرگان فراه می‌گوید: پایگاه‌های آموزشی نظامی افراد وابسته به  داعش حدود دو ماه‌ پیش در بخش‌هایی از ولسوالی خاک سفید این ولایت ایجاد شده‌است و با اینکه این موضوع با مقام‌های محلی فراه درمیان گذاشته شده است غیر ازهمدردی لفظی هیچ‌گونه اقدامی درقبال این گروه ونابودی آنان انجام نداده اند .

وی همچنان ابراز داشت که درابتدا شمار افراد این گروه به ۷۰ تن می‌رسید که نابودی شان هم آسان تر بود اما با گذشت زمان اکنون داعش دراین ولایت تا مرز۴۰۰ نفرسربازگیری کرده است ونیاز به تمرکز بیشتر وبرنامه‌ای نظامی گسترده را می‌طلبد.

به گفته‌ای کریم خان داعش سرباز گیری از افراد متواری گروه طالبان ومردم فقیر را شروع کرده است وحقوق نیز پرداخت می‌کند.

کریم خان مدعی شد که مرکز تجمع این گروه وآموزش افراد آنان در ولسوالی خاک سفید ولایت فراه می باشد که براساس گفته‌های مردم این گروه می‌خواهد حضور خود را تا ولسوالی شیندند و نزدیک شدن به مرز ایران قوی  ترسازد.

درهمین حال مقام‌های محلی درولایت فراه موجودیت عناصر گروه دولت اسلامی در آن ولایت را تایید کرده می‌گویند: یک گروه حدود هشتاد نفری از عناصر این گروه در سلسله کوه های ولایت فراه جا به جا شده اند و به سرباز گیری و جلب و جذب آنعده افراد طالبان مصروف اند که بسیار فقیر ویا فراری می‌باشند.

 درهمین راستا جواد افغان سخنگوی والی فراه حضور عناصر وابسته به گروه داعش در فراه را تایید میکند و ادعای اینکه شمار افراد داعش به ۴۰۰ تن میرسد را رد می کند ومیگوید: تا کنون این گروه درآن ولایت تحرک فزیکی نداشته اند و درآینده نیز نیروهای امنیتی اجازه هیچ‌گونه حرکت و اخلال گری را نه تنها به گروه داعش بلکه به هیچ شورشی نخواهد داد.

وی ازهماهنگی اداره محلی فراه با نیروهای اردو به منظور آغاز عملیات نظامی خبرداد وگفت: بزرگترین عملیات نظامی قوای مسلح  برعلیه تروریستان و گروه داعش در  مناطقی از فراه آغازشده است  وهمچنان ادامه خواهد داشت .

به باورآگاهان امور سیاسی، با فرض اینکه طالبان وناامنی های موجود را نادیده بگیریم وحضور داعش درافغانستان ازسوی دولت مردان جدی گرفته نشود وبعنوان یک دشمن خطرناک  برای نابودی به موقع ان اقدام نشود دراینده نه چندان دور افغانستان در ردیف شرایط کنونی عراق وسوریه قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که چند روز پیش 31 تن از مردم هزاره در میر قندهار کابل ربوده شده و نشانه‌های وجود دارد که نشان می‌دهد که دست گروه داعش در این مساله دخالت داشته و دولت هم تا کنون هیچ سرنخی از محل نگهداری آنان پیدا نکرده است.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط

یک نظر