بر اثر انفجار بمب در داخل مسجد شیعیان پاکستان دست کم ۵۱ کشته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شدند

حمله تروریستی ظهر امروز (جمعه)  در حسینیه ‘کربلا’ واقع در شهر ‘شکارپور’ در ایالت سند، دست کم۵۱ کشته و بیش از ۵۰ زخمی برجا گذاشت.Pakistan-527x316

به گزارش افق، این انفجار زمانی رخ داد که نمازگزاران که عموما از اهل تشیع شهر شکارپور ایالت سند بودند برای نمازجماعت گرد آمده بودند.

خبر های اولیه از این انفجار  حاکی از کشته شدن ۲۰ تن و بیش از ۲۰ تن زخمی  اعلام گردیده بود٬ اما ساعاتی پس از ان  مراکز صحی شهر شکاپور ایالت سند امار کشته شده گان را ۵۱ نفر اعلام  کرده و گفته اند  که بیش از ۵۰ نفر نیز زخمی  شده است

هرچند از نوعیت انفجار و آمار کشته وزخمیان این حادثه اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی شبکه خبری جیو نیوز پاکستان خبری حاکی از کشته شدن دست کم۵۱ نماز گزار را اعلام گرد.

یک مقام ارشد ایالت سند با تایید این رویداد گفته است که نزدیک به ۵۰ تن دراین رویداد زخم برداشته اند.

وضعیت صحی شماری از زخمیان وخیم گزارش داده شده است.

این حمله خونین ترین حمله فرقه‌ی در پاکستان پس از حمله ۲۲ جنوری سال گذشته عنوان شده است زمانیکه ۲۴ زائران شیعه در حال برگشت از ایران بودند که موتر حامل شان در جنوب غرب بلوچستان مورد حمله قرار گرفت.

این حمله درست درحالی صورت می گیرد نخست وزیر پاکستان نوازشریف از شهر کراچی مرکز ایالت سند به منظور نظم شهری دیدار و گفتگو کرد.

کراچی بزرگترین شهر و قلب اقتصاد پاکستان طی سال های اخیر با موج از جرایم، تنش‌های فرقه‌ی و قتل های سیاسی روبرو است.

گفته می شود که به دنبال این حمله تروریستی مرگبار علیه نمازگزاران شیعه ، تعداد زیای از مردم شهر کراچی مرکز ایالت سند از جمله شیعیان،بعد از ظهر امروز در اعتراض به این اقدام تروریستی تظاهرات گسترده براه انداختند.

مطالب مرتبط