رحمان اوغلی:شناسایی پروژه های زیربنایی، ایجاد شغل و طرح های دراز مدت برنامه کاریم خواهدبود

شناسایی پروژه های زیربنایی، ایجاد شغل و طرح های دراز مدت در برنامه کاری نامزد وزیر اقتصاد.SARDAR_RAHMAN_OGHLI-600x330

به گزارش افق سردارمحمد رحمان‌ اوغلی، نامزد وزارت اقتصاد می گوید که شناسایی پروژه های زیربنایی و اشتغال‌زا و نیز طرح برنامه های دراز مدت را از شاخص های اصلی برنامه کاری اش در وزارت اقتصاد کشور خواهد بود.

آقای اوغلی به عنوان نامزد وزیر وزارت اقتصاد برنامه های کاری اش را به مجلس نمایندگان کشور ارایه کرده است بر ایجاد برنامه های دراز مدت در چوکات وزارت اقتصاد تاکید کرد.

به گفته اوغلی، طرح های اقتصادی باید اشتغالزا بوده و با اجرایی آن تغییرات مثبتی در زندگی شهروندان کشور رونما شود.

اوغلی تاکید کرد در صورتی که موفق به گرفتن رای اعتماد مجلس نمایندگان شود، وزارت اقتصاد را به یک نهاد کلیدی و فعال دولت تبدیل می کند.

نامزد وزارت اقتصاد می گوید که او پروژه زیربینایی و اشتغال‌زا را شناسنایی کرده و در جریان تطبیق پروژه ها نظارت و کنترل جدی خواهد کرد تا پس از تطبیق پروژه ها تغییراتی احساس شود.

طرح و ترتیب پالیسی واستراتیژی انکشاف اقتصادی دولت برمبنای اقتصاد بازار و نیز نظارت وکنترول جدی ازجریان تطبیق فعالیت اقتصادی درسطح کشور از اولویت های کاری اوغلی در وزارت اقتصاد خواهد بود.

ایجاد مرکزمعلوماتی واحد اقتصادی

سردار محمد رحمان اوغلی می گوید که ایجاد مرکز تحقیقات استراتیژیک اقتصادی واجتماعی درسطح کشور از برنامه های کاری او در وزارت اقتصاد است.

به گفته اوغلی این مرکز، تحقیقات علمی ومتکی به شواهد را به گونه منظم انجام داده و با جذب متخصصین و کدر های اقتصادی از برنامه ریزی کشورجهت تثبیت ضرورت مردم و رسیده گی به آن را ازطریق روش های معقول و پیشرفته اقتصادی استفاده خواهد کرد.

آقای اوغلی گفت که این مرکز می تواند مشوره های تخنیکی ومسلکی اقتصادی را برای وزارت اقتصاد،کمیته اقتصادی کابینه دولت وحدت ملی ارایه کند.

از سویی هم نامزد وزارت اقتصاد می گوید که درارتقای ظرفیت سرمایه بشری در رشد و انکشاف اقتصادی کشور از نیروی جوان تحصیل کرده و نیز از زنان استفاده اعظمی به عمل آورد.

به گفته او مصونیت کاری برای زنان مورد توجه جدی در این وزارت قرار می گیرد.

این در حالی است که در سال های گذشته با وجود تطبیق پروژه ها با هزینه پولی زیاد هیچ گونه زمینه کاری و اشتغالزایی برای نسل جوان در کشور فراهم نشده است.

در همین حال تاکید رحمان اوغلی بر کاهش فقر در کشور نیز است، با تطبیق درست پروژه ها زمینه کار برای نیروی جوان فراهم می شود و این فعالیت خود در زمینه کاهش فقر نقش خواهد داشت.

ایجاد فضای مناسب کار برای سازمان های غیر دولتی

وزیر پیشنهادی اقتصاد می گوید که برای سازمان های غیردولتی یا غیرانتفاعی(ان – جی – او) فضای مناسب کار و فعالیت با درنظرداشت مصوبات کنفرانس توکیو جهت تقویت ظرفیت اداری ومسلکی افغان ها وجلب کمک های بین المللی را مساد خواهد کرد.

سردار رحمن اوغلی گفت که سازمان های غیر انتفاعی به منظور رشد و توسعه اقتصادی کشور فعالیت کنند و ازعمل کرد آن ها درمطابقت با قوانین نافذه کشور نظارت می شود.

اوغلی تاکید کرد که از کمک های اقتصادی کشورهای اسلامی، منطقه وجهان به منظوراستفاده بهتر وموثر درجهت رشد و توسعه اقتصادی کشور هماهنگی و انسجام بیشتر بوجود خواهد آمد.

او می گوید که ازفعالیت های اداره خدمات بازسازی وانکشافی افغانستان(آ-آر- دی- اس) نظارت وکنترول جدی صورت می گیرد تا با فساد ادعا شده درین اداره مبارزه شود.

مبارزه جدی بافساد در همه سطوح

وزیر پیشنهادی اقتصاد می گوید که این وزارت به مقامات دولت و به شورای ملی افغانستان و به صورت غیرمستقیم به همه اتباع افغانستان پاسخگو است و هر شش ماه از عواید داخلی کشور، رشد اقتصادی، درآمد سرانه و تورم بازار گزارش کاری ارایه خواهد کرد.

اوغلی در راستای مبارزه جدی با فساد اداری در این نهاد تاکید کرد.

به گفته او، ظرفیت های علمی و تخصصی کارمندان وزارت اقتصاد تقویت شده و جایگاه قوی ریاست های اقتصادی ولایات به عنوان یگانه اداره پلان گذاری و نظارت ازتطبیق موثرفعالیت های اقتصادی درولایات تثبیت می شود.

اوغلی می گوید در صورتی که از مجلس نمایندگان رای بگیرد، اصلاحات بنیادی را در مدیریت ها به وجود می آورد.

مطالب مرتبط